موضع‌گیری قالیباف در مورد مشکل آب خوزستان، واکسن کرونا، قطع برق و …

تاریخ انتشار: یکشنبه 27 تیر 1400 | 09:59 ق.ظ
موضع‌گیری قالیباف در مورد مشکل آب خوزستان، واکسن کرونا، قطع برق و … رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان اجرایی درباره روند واردات، تولید و تزریق واکسن کرونا اطلاعات دقیق به مردم ارایه کنند.
 
موضع‌گیری قالیباف در مورد مشکل آب خوزستان، واکسن کرونا، قطع برق و ...

به گزارش کشاورزی پرس، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت امام باقر(ع) با اشاره به تعطیلی دو هفته‌ای مجلس اظهار کرد: در این مدت، اقدامات مهمی در مجلس برای حل مشکلات مردم صورت گرفت که گزارش کوتاهی از این اقدامات را به اطلاع مردم می‌رسانم. قطعی‌های مکرر و بدون برنامه برق در هفته‌های گذشته علاوه بر اینکه جریان زندگی مردم را دچار اختلال جدی کرد، باعث شد بسیاری از کسب و کارها نیز در تمام سطوح با مشکلات جدی و بعضا ضرر و زیان‌های هنگفت مواجه شوند.

وی افزود: مجلس با محوریت کمیسیون انرژی موضوع خاموشی‌ها را پیگیری کرد و به واسطه برخی اقدمات فوری و اهتمام مسئولان مشکل خاموشی‌ها تا حدی در کوتاه مدت کاهش داشته است.

وی ضمن تشکر از اعضای کمیسیون های انرژی، امنیت ملی و سیاست خارجی و صنایع مجلس اظهار کرد: تأکید می‌کنم که نظارت بر استمرار این فعالیت‌ها تا آخرین روز فعالیت دولت مستقر ضروری و خواسته به حق مردم است. هر چند بحران برق با برخی اقدامات فوری در کوتاه مدت مدیریت شده است، ولی این راضی شدن ‌به تسکین مقطعی خلاف دوراندیشی است و باید به طور ویژه برای حل ریشه‌ای کمبود عرضه برق به خصوص بحث رانت‌خواری و دلالی انرژی تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شود.

قالیباف در مورد بیماری کرونا و برنامه‌ریزی واکسیناسیون اظهار کرد: در هفته‌های اخیر شیوع پیک پنجم کرونا به خصوص در جنوب و جنوب شرق کشور، علاوه بر زحمات مضاعفی که بر دوش کادر درمان گذاشت، سختی‌های فراوانی برای مردم به وجود آورد. رواج سویه‌های جدید این ویروس و افزایش قدرت انتقال و تشدید عوارض آن لزوم تسریع در واکسیناسیون را بیش از پیش مطرح ساخته است.

رئیس مجلس گفت: اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اقدامات مهمی برای ایفای وظیفه نظارتی مجلس، در مدیریت موج‌ جدید شیوع کرونا و همچنین پیگیری روند تولید، توزیع و تزریق واکسن‌های داخلی به عمل آورده‌اند. با محوریت کمیسیون بهداشت و اهتمام مسئولان اجرایی اقدامات مؤثری برای بازگرداندن نظم و آرامش به مراکز تزریق واکسن انجام شده است تا از کرامت مردم ایران حفاظت و حراست شود.

قالیباف  اظهار کرد: لازم است مسئولان اجرایی در هر سطحی به طور شفاف درباره روند واردات، تولید و تزریق واکسن کرونا آمار و اطلاعات دقیق به مردم ارایه کنند و از بیان هر گونه اخبار و آمار غیر قطعی یا اطلاعات برآمده از حدس های غیر دقیق بپرهیزند تا مردم به اشتباه نیفتند.

رئیس مجلس همچنین با اشاره به بحران‌ کمبود آب استان خوزستان از مأموریت و نظارت میدانی رئیس کمیسیون انرژی مجلس خبر داد و تصریح کرد: با همت نمایندگان مردم استان خوزستان و اعضای کمیسیون انرژی، موضوعاتی مثل افزایش ظرفیت خروجی سد کرخه و دز، تأمین آب پایین دست در دشت آزادگان، مشکلات دامداران و کشاورزان، تأمین مالی فوری فعالیت‌های مرتبط با تأمین آب شرب و آب مورد نیاز برای دام و همچنین پرداخت خسارت کشاورزان که پیش از این تصویب شده بود، به عنوان مهم‌ترین اقدامات نظارتی مجلس مورد بررسی و پیگیری‌ قرار گرفت که با همراهی و جدیت مدیران کشور و استان منجر به نتایج مؤثری در کمتر شدن مشکلات مردم شد.

قالیباف همچنین نسبت به حل کامل مشکلات مردم خوزستان ابراز امیدواری کرد و گفت: پیگیری فوری رئیس محترم دستگاه قضا برای مشکلات آب در استان خوزستان و رفع دغدغه‌های مردم از اقدامات مثبت و ارزشمند روزهای اخیر بود که نقش قابل توجهی در افزایش هماهنگی و بسیج ظرفیت‌های هر سه قوه برای حل مشکلات مردم داشت.

رئیس مجلس با اشاره به تدوین برنامه هفتم توسعه گفت: این برنامه با حضور نمایندگان، اساتید دانشگاه و جمع کثیری از متخصصان و مسئولان در حال تدوین است. هدف مجلس یازدهم آن است که برنامه‌ هفتم توسعه برنامه‌ای دقیق، عملیاتی و قابل ارزیابی باشد. ان شاءالله با تلاش‌های صورت گرفته این برنامه متفاوت از برنامه‌های‌ قبلی خواهد بود و نقش موثری در هدایت دستگاه‌های نظارتی و سیاست‌گذار و اجرایی برای توسعه همه‌جانبه و پایدار ایران خواهد داشت.

وی افزود: بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان، پیگیری روند توزیع نهاده‌های دامی دپو شده، نظارت میدانی از استان‌ها و بررسی موانع و ایرادات قانون حمایت از معلولان، بررسی وضعیت اجرای سامانه املاک و اسکان و سایر اقدامات از تلاش‌های نمایندگان در دو هفته اخیر بوده است.

قالیباف در پایان بر «لزوم پیگیری وظایف دولت مستقر تا آخرین روز استقرار» تأکید کرد و گفت: انتظار می‌رود دولت محترم و مسئولان احرایی در تمامی سطوح وظایف خود را به صورت حداکثری انجام دهند و مقدمات اقدامات انتقال مسئولیت به دولت جدید را با مسئولیت‌پذیری کامل انجام دهند.

منبع:ایسنا


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار