اقلام کمک معیشتی بسیج فرودگاه های کشور به زلزله زدگان اندیکا اهدا شد

تاریخ انتشار: شنبه 27 آذر 1400 | 10:13 ق.ظ
اقلام کمک معیشتی بسیج فرودگاه های کشور به زلزله زدگان اندیکا اهدا شد فرمانده بسیج فرودگاه‌های کشور و ناوبری هوایی ایران گفت: بعد از نیازسنجی هایی از پیش صورت گرفته، بخشی از اقلام کمک معیشتی ویژه زلزله زدگان اندیکا اهدا شد.
 
اقلام کمک معیشتی بسیج فرودگاه های کشور به زلزله زدگان اندیکا اهدا شد

احمد رضا درویش اظهارداشت: این اقدام جهادی با همکاری اداره کل فرودگاه‌های استان خوزستان همزمان با هفته حمل و نقل برای یاری رساندن به اهالی زلزله زده شهرستان اندیکا انجام شده است.

وی ادامه داد: بر اساس نیازسنجی هایی که صورت گرفت، اقلامی مانند ۱۰۰ دستگاه بخاری نفتی، ۲۰۰ کیسه آرد، ۵۰۰ تخته پتو و ۱۰۰ جفت کفش ویژه دانش آموزان به مردم این منطقه اهدا شد.

بر اساس این گزارش، تاکنون دهها محموله امدادی ، معیشتی و کالاهای مورد نیاز  از سراسر کشور به منطقه زلزله زده اندیکا ارسال شده است.

 از ۱۲ تا ۱۷ مهر گذشته، پنج زلزله بزرگ، که بزرگترین آن ۵.۷ درجه در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) در مرز استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری حوالی چلگرد رخ داد اندیکا را لرزاند. به گفته استاندار خوزستان این زمین لرزه‌ها بیش از پنج هزار میلیارد ریال به اندیکا خسارت وارد کرد. ۱۳۰ روستای شهرستان اندیکا بر اثر این زمین لرزه‌ها دچار خسارت شدند. 

شهرستان اندیکا در شمال شرق خوزستان با مرکزیت شهر قلعه خواجه دارای سه بخش و با جمعیت حدود ۸۰ هزار نفر است.

رییس جمهوری اسلامی ایران که هفتم آبان ماه به همراه معاون اول و تنی چند از وزیران به مناطق زلزله زده اندیکا در شمال شرق خوزستان سفر کرد بر شتاب بخشیدن به روند بازسازی مناطق زلزله زده با توجه به در پیش بودن فصل سرما تاکید کرد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار