فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در انتظار اعتبار

تاریخ انتشار: چهارشنبه 4 اسفند 1400 | 09:16 ق.ظ
فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در انتظار اعتبار مدیرعامل جهاد نصر : حدود ۵۰ میلیارد تومان برای مطالعات فاز ۲ طرح ۵۵۰ هزار هکتاری اختصاص یافت، اما برای تکمیل نهایی حداقل به ۷۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

محمد جواد صالحی‌نژاد گفت : برای تکمیل فاز ۲ طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان و ایلام حداقل نیاز به ۷۵ هزار میلیارد تومان برای اجرای شبکه‌های اصلی و فرعی دارد که اگر تامین شود، طی پنج سال اجرای آن به پایان می‌رسد.

 

مدیرعامل جهاد نصر افزود: برای تامین اعتبار به دنبال فاینانس نیز هستیم که با کشور چین مذاکره و تفاهم‌نامه‌ای امضاء شده که در صورت نهایی شدن حدود ۲ میلیارد دلار جذب خواهیم کرد.

وی همچنین گفت: برای مطالعات این پروژه ۵۰ میلیارد تومان اواخر سال گذشته اختصاص یافت که ۱۰۰ هزار هکتار را در دست مطالعه داریم. برای امسال نیز ۱۴۲.۵ میلیارد تومان به منظور ادامه مطالعات منظور شده که امیدواریم تا پایان امسال تخصیص یابد.

صالحی‌نژاد با بیان اینکه مطالبات مردم اجرای فاز ۲ این طرح بزرگ است، گفت: این طرح ۲۵۵ هزار هکتار است و تکمیل آن می‌تواند تحول بزرگی در سیمای اقتصادی منطقه ایجاد کند.

به گفته این مسئول با تکمیل طرح ۵۵۰ هزار هکتاری ۹.۵ میلیون تن به تولیدات کشاورزی استان‌های ایلام و خوزستان اضافه می‌شود و نیز ۱.۵ میلیارد مترمکعب در مصرف آب صرفه‌جویی شده و ۳۰۰ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد خواهد شد.

افزایش ۳.۵ میلیون تنی تولیدات کشاورزی با تکمیل فاز یک طرح ۵۵۰ هزار هکتاری

مدیرعامل جهاد نصر از تکمیل فاز یک طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در مساحت ۲۹۵ هزار هکتار خبر داد و اظهار داشت: اکنون حدود ۲۹۰ هزار هکتار از این اراضی به زیر کشت رفته و ۳.۵ میلیون تن تولیدات کشاورزی استان‌های ایلام و خوزستان را افزایش داده و ۱۶۰ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه ۱.۵ میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی و با مجوز رهبری اواخر سال ۹۲ اختصاص یافته بود، فاز اول این طرح در نیمه دوم سال ۹۷ به بهره‌برداری رسید.

به گفته صالحی‌نژاد در اجرای این طرح ۱۲۱ پیمانکار، ۳۸۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و غیرسنگین، استفاده شد و ۲۳ هزار کیلومتر شبکه فرعی ایجاد شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار