هشدار سطح نارنجی؛ ورود دو سامانه جوی به خوزستان

تاریخ انتشار: دوشنبه 9 اسفند 1400 | 11:58 ق.ظ
هشدار سطح نارنجی؛ ورود دو سامانه جوی به خوزستان در روز‌های پیش رو، آسمان خوزستان از دو سامانه بارشی و گرد و خاک، تاثیر می‌پذیرد.

 مدیر کل هواشناسی استان گفت : در بررسی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، تا روز چهارشنبه جو پایداری روی استان قرار دارد و در این مدت، افزایش نسبی دما و وزش باد همراه با پدیده غالب مه رقیق یا غبار صبحگاهی، مورد انتظار است.

همچنین در هشدار سطح نارنجی اعلام شده از سوی اداره کل هواشناسی استان، پیش بینی شده است که آسمان استان از دو سامانه جوی تاثیر خواهد پذیرفت.

بر این اساس در سامانه اول، ورود و استقرار سامانه بارشی، رخداد رگبار و رعد و برق، در مناطق مستعد بارش تگرگ و در ارتفاعات بارش برف و وزش باد شدید مناطقی از استان خوزستان را در برخواهد گرفت.

زمان شروع فعالیت این سامانه اواخر وقت پنجشنبه ۱۲ اسفند و زمان پایان اوایل وقت شنبه ۱۴ اسفند خواهد بود که بیشترین شدت بارش‌ها در روز جمعه ، مورد انتظار است.

رگبار و رعد و برق، در مناطق مستعد بارش تگرگ، در ارتفاعات بارش برف و تندباد لحظه‌ای و وزش باد‌های شدید، سیلابی شدن مسیر‌های کوهستانی و آبگرفتگی معابر شهری از ویژگی‌های این سامانه وارد شده به شهر‌های اهواز، اندیکا، ایذه، باغملک، باوی بهبهان، حسینیه، صفی آباد دزفول، شوشتر، رامهرمز، دهدز، گتوند، لالی، مسجد سلیمان و هفتکل خواهد بود.

با توجه به احتمال شکستگی درختان، صاعقه و کاهش دید موقتی و احتمال آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب در برخی مناطق کوهستانی، طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق کوهستانی همزمان با فعال شدن این سامانه، توصیه شده است: تمهیدات لازم جهت کاهش خسارت احتمالی ناشی از رعد و برق، تگرگ، وزش باد و صاعقه به کار گرفته شود، همچنین در صعود به ارتفاعات احتیاط و از سفر‌های غیر ضروری پرهیز شود.

اداره کل هواشناسی در توصیف فعالیت سامانه دوم وارد شده به استان هم آورده است: تندباد لحظه‌ای و وزش باد‌های شدید و احتمال برخاستن گرد و خاک محلی از اوایل وقت روز پنج شنبه ۱۲ اسفند تا پایان وقت همان روز، مناطقی همچون اهواز، آبادان، امیدیه، باوی، کشاورزی اهواز، شادگان، خرمشهر، کارون، هویزه، رامشیر و بندر ماهشهر را درگیر خواهد کرد.

اثر این مخاطره کاهش دید ناشی از گرد و خاک عنوان و توصیه شده است: تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی ناشی از وزش باد شدید و کاهش دید ناشی از گرد و خاک به کار گرفته شود.

در شبانه روز گذشته وضعیت ایستگاه‌های هواشناسی استان به شرح زیر، گزارش شده است:

گرم‌ترین نقطه در استان: امیدیه با ۲۶.۵ درجه سانتی گراد

و خنک‌ترین نقطه: ایذه با ۴.۳ درجه سانتی گراد

کمترین و بیشترین میزان دمای ثبت شده در اهواز هم به ترتیب ۱۲ و ۲۵.۵ درجه سانتی گراد ثبت شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار