تداوم روز‌های بدون فوتی و بستری کرونایی در خوزستان

تاریخ انتشار: یکشنبه 6 آذر 1401 | 09:36 ق.ظ
تداوم روز‌های بدون فوتی و بستری کرونایی در خوزستان سخنگوی ستاد کرونا خوزستان از تداوم روز‌های بدون فوتی و بستری بیمار مبتلا به کرونا در استان خبر داد.

سیدمحمد علوی شرایط کنونی استان را مشابه قبل از پاندمی کرونا توصیف کرد و گفت: در روز‌های اخیر بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در استان شناسایی نشده و آمار بستری و فوت نیز صفر است.

وی افزود: البته این به معنای پایان بیماری نیست و نباید از خطر آن غافل شد، زیرا تجارب امواج قبلی نشان می‌دهند که همواره همچنان تحت تاثیر تغییر وضعیت جهانی کرونا هستیم.

علوی به شناسایی ۴۰۳ ابتلای جدید به کووید-۱۹ در جهان اشاره کرد و ادامه داد: هم کشور‌های غربی اروپایی و هم کشور‌های شرقی آسیایی نیز موارد زیادی از ابتلا به آن را گزارش داده اند، برای مثال؛ روز قبل در فرانسه حدود ۴۸ هزار نفر، در آلمان ۲۴ هزار نفر، در کره جنوبی ۵۳ هزار نفر و در ژاپن ۱۱۷ هزار نفر مبتلا به کرونا شناسایی شده است.

سخنگوی ستاد کرونا خوزستان اضافاه کرد: تغییر‌های جهانی بیماری از نظر ابتلا و مرگ در هفته‌های اخیر مثبت بود، بطوریکه همسایه غربی ایران که مراودات زیادی با آن داریم، تغییر‌های هفتگی مثبت ۵۳ درصد و تغییرات مرگ نیز بالا بوده است.

این مقام مسئول می‌گوید: اگرچه در ایران تغییرات هفتگی ابتلا به کرونا منفی ۳۰ درصد است، اما تغییرات هفتگی مرگ ۱۸ درصد است و هشدار هستند و نباید وضعیت پایدار و آرام کنونی ما را فریب دهند.

وی بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، شست و شوی مکرر دستها، تزریق واکسن و تکمیل روند واکسیناسیون تاکید کرد و گفت:، زیرا در همه جهان موج جدید ابتلا به کرونا و آنفولانزا برای اواخر پاییز و اوایل زمستان پیش بینی شده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار