ناوگان حمل و نقل خوزستان آماده حمل کالا‌های اساسی به کشور

تاریخ انتشار: چهارشنبه 26 بهمن 1401 | 11:49 ق.ظ
ناوگان حمل و نقل خوزستان آماده حمل کالا‌های اساسی به کشور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان : ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان آماده جابجایی کالا‌های اساسی از بندر امام خمینی به سراسر کشور است.

محمد جولانژاد با اعلام این خبر گفت : به منظور بهره وری از این ظرفیت باید نسبت به پرداخت به موقع کرایه از سوی صاحبان کالا اقدام شود. 

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲ میلیون و ۲۰۵ هزار و ۶۶۴ تن کالای اساسی توسط ۵۰۵ هزار و ۱۰۸ کامیون از بندر امام خمینی (ره) به سراسر کشور جابجا شده است.

وی با بیان اینکه درحال حاضر ورودی کامیون به پایانه بار بندر امام (ره) به روزانه بیش از سه هزار دستگاه رسیده است، ادامه داد: در حال حاضر به دلیل نامساعد شدن شرایط آب و هوایی و کاهش بار در سایر نقاط کشور، میزان مراجعه ناوگان حمل و نقل جاده‌ای به پایانه بار افزایش قابل توجهی داشته و ظرفیت مناسبی برای حمل کالا‌های اساسی از بندر امام خمینی (ره) وجود دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان بیان کرد: با توجه به اینکه پیش بینی می‌شود این روند تا پایان سال ادامه داشته باشد، شرکت‌های دولتی وارد کننده کالا‌های اساسی و سایر صاحبان کالا باید از ظرفیت کامیون‌ها برای حمل محصولات خود استفاده نمایند تا با فرا رسیدن فصل بهار و آغاز حمل محصولات کشاورزی، استان با کمبود کامیون برای حمل کالا‌های اساسی از بندر امام (ره) مواجه نشود.

مجتمع بندری امام خمینی (ره) در جنوب خوزستان با ۳۸ اسکله فعال به طول هفت کیلومتر از بزرگترین بنادر فعال ایران است.

این بندر در سال ۱۳۹۰ پس از تغییر رژیم حقوقی خود از یک بندر عادی به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شد و هم اکنون با ۱۱ هزار هکتار مساحت، بزرگترین منطقه ویژه اقتصادی کشور محسوب می‌شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار