اعلام هشدار زرد بارندگی در خوزستان

تاریخ انتشار: چهارشنبه 3 اسفند 1401 | 11:48 ق.ظ
اعلام هشدار زرد بارندگی در خوزستان اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به عبور موج بارشی در استان هشدار سطح زرد صادر کرد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با توصیف شزایط جوی پیش رو و عبور موج بارشی از اوایل وقت روز پنجشنبه تا اواخر روز جمعه در استان گفت : در این مدت شاهد رگبار پراکنده باران همراه با رعد و برق، وزش باد متوسط گاهی تندباد‌های لحظه‌ای وبارش برف در ارتفاعات استان و احتمال ریزش تگرگ در مناطق مستعد خواهیم بود .

محمد سبزه زاری افزود : این سامانه در مناطق و شهر‌های مرتفع شمال شرقی، شرقی و در بقیه نقاط بصورت نقطه‌ای و بارش برف در ارتفاعات استان فعال خواهد بود .

وی گفت : این شرایط موجب لغزندگی و احتمال کاهش شعاع دید در جاده ها، اختلال در سفر‌های بین شهری بویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی ، احتمال آبگرفتگی معابر بصورت محدود، احتمال تاخیر در پرواز، احتمال خسارت به صنعت کشاورزی می شود.

سبزه زاری توصیه کرد :  احتیاط در سفر‌های برون شهری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر، لایروبی کانال‌ها و آبروها ،احتیاط در فعالیت کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچرو، احتیاط در عبور از حاشیه مسیلها، اقدامات لازم برای فعالیت‌های عمرانی و بتن ریزی، تمهیدات لازم در جهت حفظ ماشین آلات کشاورزی، مدیریت در مصرف انرژی و آمادگی راهداری به ویژه در گردنه‌های برفگیر در نظر گرفته شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار