بهره‌برداری از پست برق GIS خزامی اهواز به زودی

تاریخ انتشار: سه شنبه 9 اسفند 1401 | 12:00 ب.ظ
بهره‌برداری از پست برق GIS خزامی اهواز به زودی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: فاز اول طرح دائم پست برق ۱۳۲ به ۳۳ کیلوولت GIS خزامی اهواز در چند روز آینده به بهره‌برداری می‌رسد. محمود دشت‌بزرگ، اظهار کرد: فاز اول پست برق ۱۳۲ به ۳۳ کیلوولت GIS خزامی در کلانشهر اهواز مراحل تست نهایی تجهیزات را پشت سر گذاشته و آماده برق‌دار شدن […]

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: فاز اول طرح دائم پست برق ۱۳۲ به ۳۳ کیلوولت GIS خزامی اهواز در چند روز آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

محمود دشت‌بزرگ، اظهار کرد: فاز اول پست برق ۱۳۲ به ۳۳ کیلوولت GIS خزامی در کلانشهر اهواز مراحل تست نهایی تجهیزات را پشت سر گذاشته و آماده برق‌دار شدن است.

وی افزود: ارزش سرمایه‌گذاری فاز اول این پروژه یک هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال است که با ظرفیت ۵۰ مگاولت آمپر در روزهای آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: در روزهای آتی و قبل از پایان سال جاری این پست برق وارد شبکه خواهد شد تا با ایجاد ظرفیت جدید باعث پایداری برق شهر اهواز و شهرستان کارون در تابستان ۱۴۰۲ شود.

دشت بزرگ عنوان کرد: فاز دوم و تکمیلی پست GIS خزامی نیز ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و عملیات اجرایی آن نیز در حال انجام است و امیدواریم به سرعت پس از تکمیل نهایی وارد مدار بهره‌برداری شود.

وی ادامه داد: این پروژه یکی از ۱۵ پست GIS است که برای توسعه و تقویت شبکه برق خوزستان برنامه‌ریزی شده‌اند و در دست احداث هستند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: پست‌های GIS در حال احداث این شرکت در خوزستان از پیشرفته‌ترین تجهیزات روز دنیا هستند و از ویژگی مهم آن‌ها می‌توان به مقاوم بودن در برابر گرد و غبار، آلودگی‌های صنعتی و شرایط اقلیمی اشاره کرد.

دشت بزرگ خاطرنشان کرد: این مجموعه پست‌ها کمک خواهند کرد تا علاوه بر افزایش ظرفیت، شبکه برق با اقلیم استان سازگاری لازم را پیدا کند و دچار حادثه‌های ناخواسته به دلیل شرایط آب و هوایی نشود و مردم نیز در این زمینه با مشکل مواجه نشوند.

وی افزود: همچنین پیش از این فاز اول پست GIS کیانشهر وارد مدار شده است و پست GIS کارون نیز در مرحله تست تجهیزات است و قبل از پایان سال جاری وارد مدار خواهد شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار