صادرات و واردات گمرکات خوزستان در سالی که گذشت

تاریخ انتشار: سه شنبه 15 فروردین 1402 | 08:07 ق.ظ
صادرات و واردات گمرکات خوزستان در سالی که گذشت ناظر گمرکات خوزستان از صادرات ۶ میلیارد و ۵۸۴ میلیون و ۳۹۰ هزار دلار کالا از گمرکات استان در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: میزان صادرات از نظر وزنی در مقایسه با سال گذشته ۷ درصد افزایش داشته است. بهروز قره بیگی ، در خصوص آمار صادرات از گمرکات خوزستان اظهار کرد: در ۱۲ […]

ناظر گمرکات خوزستان از صادرات ۶ میلیارد و ۵۸۴ میلیون و ۳۹۰ هزار دلار کالا از گمرکات استان در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: میزان صادرات از نظر وزنی در مقایسه با سال گذشته ۷ درصد افزایش داشته است.

بهروز قره بیگی ، در خصوص آمار صادرات از گمرکات خوزستان اظهار کرد: در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۱، ۶ میلیارد و ۵۸۴ میلیون و ۳۹۰ هزار دلار کالا از گمرکات استان صادر شده است.

وی افزود: این صادرات به وزن ۱۷ میلیون و ۵۵۰ هزار تن بوده است که از گمرکات استان خوزستان به خارج از کشور صادر شده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷ درصد به لحاظ وزنی رشد داشته است.

ناظر گمرکات خوزستان در خصوص عمده محصولات صادراتی از گمرکات استان تصریح کرد: مواد پتروشیمی، محصولات کشاورزی، فولاد، مصالح ساختمانی، وسایل مکانیکی و الکترونیکی، آبزیان پرورشی و مواد غذایی از مهمترین اقلام صادراتی از گمرکات خوزستان هستند.

قره بیگی عنوان کرد: کشورهای امارات متحده عربی، عراق، چین، جنوب شرق آسیا، ترکیه، روسیه، افغانستان و پاکستان مقاصد این اقلام صادراتی بوده‌اند.

وی در خصوص میزان واردات گمرکات خوزستان ادامه داد: میزان واردات گمرکات خوزستان در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۸ میلیون و ۲۱ هزار تن کالا به ارزش ۱۰ میلیارد و ۶۷۷ میلیون دلار بوده است.

ناظر گمرکات خوزستان خاطرنشان کرد: میزان واردات کالای غیر نفتی در ۱۱ ماهه امسال در مقایسه با سال گذشته از نظر وزنی ۱۲ درصد کاهش و از نظر ارزشی ۵ درصد رشد داشته است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار