معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان خبر داد

اجرای طرح جامع احیای نخیلات در ۳ شهر خوزستان

تاریخ انتشار: شنبه 19 فروردین 1402 | 08:53 ق.ظ
اجرای طرح جامع احیای نخیلات در ۳ شهر خوزستان نوروزی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از اجرای طرح جامع احیا و توسعه نخیلات در اراضی شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان خبر داد.

 تورج نوروزی با اشاره به اجرای جامع احیا و توسعه نخیلات اظهار کرد: بیش از ۴۱ هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت نخیلات است و بیشترین سطح زیر کشت در شهرستان‌های شادگان، آبادان، کارون، اهواز، خرمشهر، ماهشهر، رامشیر، باوی و بهبهان و به صورت پراکنده در شهرستان‌های دیگر استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه وجود نخل برای استان و کشور بسیار حائز اهمیت است و در صادرات و اشتغالزایی نقش بسزایی دارد، گفت: از ۴۱ هزار هکتار سطح زیر کشت نخیلات استان، ۳۶ هزار هکتار نخیلات بارور است و در حال حاضر در آن تولید محصول انجام می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به صادرات خرما از استان گفت: سالانه بخشی از خرمای تولیدشده در استان به عنوان محصول صادراتی به سایر کشورها صادر می‌شود و برای کشور ارزآوری به دنبال دارد.

نوروزی با اشاره به طرح جامع احیا و توسعه نخیلات در استان عنوان کرد: در دولت سیزدهم اقدامات بسیار خوبی در این راستا انجام شده و خوزستان نیز با توجه به اهمیت نخیلات در آن این طرح را از شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان آغاز کرده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۷۰۰ هکتار کشت جدید نخل در این مناطق صورت گرفته که بخشی به صورت خوداجرایی و بخش دیگر نیز در قالب پروژه‌های حذف و جایگزینی و توسعه باغات اجرایی شده است و پیش‌بینی می‌کنیم این میزان به یک هزار و ۴۰۰ هکتار نیز افزایش یابد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه خرما یک محصول استراتژیک و بسیار حائز اهمیت است، گفت: نخیلات محل ارتزاق بیش از ۲۲ هزار خانوار خوزستانی هستند و با در نظر گرفتن کارگاه‌های بسته‌بندی و صنایع تکمیلی، باعث اشتغالزایی مناسبی در استان شده است.

نوروزی در پایان خاطرنشان کرد: استان خوزستان از نظر آلودگی در پاجوش یکی از استان‌های پاک کشور است و از این رو از کشاورزان تقاضا می‌کنیم پاجوش خرما را از استان‌های دیگر وارد نکنند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار