ایجاد هنرستان‌های همجوار بنادر و صنایع نفتی در خوزستان

تاریخ انتشار: سه شنبه 29 فروردین 1402 | 10:20 ق.ظ
ایجاد هنرستان‌های همجوار بنادر و صنایع نفتی در خوزستان مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: ایجاد هنرستان همجوار صنایع نفت، حفاری و بنادر استان در دستور کار است که اقدامات برای راه اندازی این هنرستان ها در حال انجام است.

مسعود حمیدی نژاد روز سه شنبه درنشست با مدیران و روسای مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان ضمن تاکید بر اهمیت توسعه کمی و کیفی هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش در سطح استان؛ بیان کرد: آموزش و پرورش از جمله دستگاه هایی است که می تواند در ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری تاثیر گذار باشد.

وی افزود: از جمله اقداماتی که آموزش و پرورش برای اشتغالزایی جوانان انجام دهد توسعه هنرستان ها و پرورش نیروهای ماهر مورد نیاز در استان است.

حمیدی نژاد اظهارکرد: توسعه مهارت آموزی و حرفه آموزی یکی از اولویت های راهبردی مجموعه تعلیم و تربیت استان خوزستان است و بر این اساس استفاده از ظرفیت صنایع در راستای تربیت نیروهای ماهر و فنی برای بازار کار استان مد نظر است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: بر این اساس راه اندازی هنرستان جوار بندر با هدف تربیت دریانورد و نیروی تخصصی و تکنسین امور بندر؛ هنرستان نفت؛ با هدف تربیت نیروی تخصصی این صنعت و هنرستان جوار حفاری با هدف تربیت نیروی انسانی مورد نیاز این بخش از صنعت در دستور کار قرار گرفته است و اقدامات راه اندازی این هنرستان ها در حال انجام است.

حمیدی نژاد در ادامه با تاکید بر ضرورت توجه به طرح هادیان فرهنگی در آموزش و پرورش استان به عنوان یکی از مهمترین طرح ها در حوزه جهاد تبیین؛ افزود: مدیران و روسای مناطق آموزش و پرورش با همیاری هادیان فرهنگی در راستای تحقق مفاد مصوبات شورای ستادی تحقق جهاد تبیین در آموزش و پرورش اقدام کنند.

وی گفت: طرح جهش کیفیت و عدالت آموزشی به عنوان یکی از طرح های پیش رو در حوزه کیفیت بخشی تحصیلی در سطح کشور شناخته شده و توجه به اجرای مستمر برنامه های کیفیت بخشی در راستای ارتقای شاخص های آموزشی و تربیتی دانش آموزان است.

در گذشته شرکت نفت در خوزستان هنرستان داشت که مدت هاست تعطیل شده است.

در خوزستان ۴۰۰ هنرستان وجود دارد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار