هشدار رئیس پلیس فتا خوزستان به کنکوری‌ها

تاریخ انتشار: سه شنبه 12 اردیبهشت 1402 | 11:38 ق.ظ
هشدار رئیس پلیس فتا خوزستان به کنکوری‌ها رییس پلیس فتا استان خوزستان گفت : هرگونه تبلیغ و واگذاری و فروش سوالات کنکور و امتحانات نهایی جرم است.

سرهنگ کارآگاه علی حسینی با اشاره به فروش سوالات کنکور در فضای مجازی گفت: با توجه به نزدیکی برگزاری کنکور سراسری، برخی کلاهبرداران با سوءاستفاده از این رویداد اقدام به فروش سوالات امتحانی در فضای مجازی می کنند و باعث فریب دانشجویان می شوند.

وی افزود: شیادان سایبری با ایجاد کانال در شبکه‌های اجتماعی و وعده فروش سوالات کنکور، پس از جلب اعتماد قربانیان، مبالغ بسیار زیادی را کلاهبرداری می‌کنند. پس از واریز وجه توسط قربانیان، شخص کلاهبردار سوالات کنکور سال‌های گذشته که به صورت رایگان در اینترنت وجود دارد را ارسال می‌کند ، خریداران که بعد از شروع کنکور متوجه جعلی بودن سوالات می‌شوند با فرد کلاهبردار تماس گرفته و متوجه می‌شوند وی تلفن خود را خاموش کرده و پاسخگو نیست.

سرهنگ حسینی در ادامه بیان کرد: با توجه به بالا بودن امنیت طراحی، تکثیر و توزیع سوالات کنکور امکان اینکه این سوالات قبل از شروع امتحان در اختیار افراد قرار گیرد بسیار پایین و ناممکن است.

این مقام مسئول در پایان هشدار داد: فعالیت هرگونه تارنما، صفحه و کانال در شبکه های اجتماعی پیرامون فروش سوالات امتحانات نهایی و کنکور صرفاً با هدف کلاهبرداری از داوطلبان بوده و جرم محسوب می‌شود ، لذا توصیه می کنیم به تبلیغات فروش سوالات کنکور و آزمون های نهایی در شبکه های اجتماعی توجه نشود.

شهروندان در صورت مشاهده هر گونه فعالیت در این خصوص می توانند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir گزارش کنند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار