پیش‌بینی تردد ۵۰ هزار نفر از مرز چذابه در تاسوعا و عاشورا

تاریخ انتشار: یکشنبه 1 مرداد 1402 | 10:50 ق.ظ
پیش‌بینی تردد ۵۰ هزار نفر از مرز چذابه در تاسوعا و عاشورا فرماندار دشت‌آزادگان با بیان اینکه در تاسوعا و عاشورای سال گذشته ۲۰ هزار نفر از مرز چذابه تردد کردند، گفت: پیش‌بینی می‌شود در تاسوعا و عاشورای امسال حدود ۵۰ هزار نفر از این مرز تردد کنند. حمید سیلاوی اظهار کرد: هم‌اکنون ۱۹۰ موکب در سایت مواکب و ۱۲۰ موکب در مسیر تردد از اهواز به […]

فرماندار دشت‌آزادگان با بیان اینکه در تاسوعا و عاشورای سال گذشته ۲۰ هزار نفر از مرز چذابه تردد کردند، گفت: پیش‌بینی می‌شود در تاسوعا و عاشورای امسال حدود ۵۰ هزار نفر از این مرز تردد کنند.

حمید سیلاوی اظهار کرد: هم‌اکنون ۱۹۰ موکب در سایت مواکب و ۱۲۰ موکب در مسیر تردد از اهواز به چذابه آماده خدمات‌رسانی هستند و فعالیت این مواکب از اول ماه صفر آغاز می‌شود اما با توجه به تردد زائران در این روزهای ماه محرم یکی‌ـ‌دو موکب به صورت مستمر در حال فعالیت هستند.

وی افزود: با توجه به پیش رو بودن تاسوعا و عاشورا و احتمال تردد زائران در این ایام آمادگی لازم برای خدمات‌رسانی ایجاد شده است.

فرماندار دشت‌آزادگان خاطرنشان کرد: تاسوعا و عاشورا به عنوان مانوری برای اربعین حسینی (ع) در نظر گرفته شده و همه واحدها باید آمادگی لازم را داشته باشند.

وی با تاکید بر در دست داشتن پاسپورت دارای بیش از شش ماه اعتبار به منظور تردد از مرز بیان کرد: با توجه به گرمای هوا و به منظور پیشگیری از گرمازدگی زائران حتما نکات بهداشتی را رعایت و از تردد زیر آفتاب خودداری کنند. همچنین همراه خود وسایل شخصی مورد نیاز، کلاه و وسایل ایمنی را داشته باشند.

او با اشاره به در پیش بودن راهپیمایی اربعین حسینی (ع) و وضعیت ایمنی راه‌های منتهی به مرز چذابه اظهار کرد: ۲ اکیپ کار نصب علایم و خط‌کشی در این محورها را آغاز کرده‌اند و قرار دادن نیوجرسی در راه‌های مورد نیاز در حال انجام است.

سیلاوی با بیان اینکه تا قبل از اربعین حسینی (ع) همه نقاط حادثه‌خیز برطرف می‌شوند، افزود: سال گذشته تصادفات زائران اربعین حسینی بیشتر در زمان برگشت زائران بود و این مساله به دلیل خستگی زائران بوده است.

فرماندار دشت‌آزادگان گفت: زائران اربعین حسینی در زمان برگشت حتما ابتدا استراحت کنند و بعد به سمت مبدا خود بروند. در سوسنگرد و دشت‌آزادگان چند مدرسه، زائرسرا و مواکبی برای استراحت زائران در نظر گرفته شده تا بعد از رفع خستگی حرکت کنند.

وی بیان کرد: به منظور پیشگیری از حوادث اکیپ‌های پلیس راه در همه نقاط مورد نیاز مستقر می‌شوند. اورژانس و هلال احمر نیز در چند نقطه مستقر خواهند شد.

سیلاوی با اشاره به احداث ۲ مخزن آب به منظور رفع مشکلات آب گفت: اکیپ‌های بهداشت در نقاط مختلف مواکب و پایانه مرزی مستقر و اقدامات مورد نیاز را انجام می‌دهند. همچنین در بحث درمان یک بیمارستان بزرگ صحرایی در مرز چذابه و ۲ درمانگاه راه‌اندازی خواهند شد. آمولانس‌ها و اتوبوس‌ـ‌آمبولانس‌ها نیز در طول مسیر و در مجاورت مواکب مستقر می‌شوند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار