خارک و رطب آبادان به بازار آمد

تاریخ انتشار: دوشنبه 16 مرداد 1402 | 09:24 ق.ظ
خارک و رطب آبادان به بازار آمد مدیر جهاد کشاورزی آبادان از آغاز برداشت خارک و رطب نوبرانه خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود ۱۵ هزار تن رطب برحی و استعمران از سطح نخیلات آبادان برداشت شود. حسن دشتی نژاد، اظهار کرد: از چند روز گذشته برداشت خارک و رطب نوبرانه از نخیلات شهرستان آبادان آغاز شده است. وی افزود: پیش […]

مدیر جهاد کشاورزی آبادان از آغاز برداشت خارک و رطب نوبرانه خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود ۱۵ هزار تن رطب برحی و استعمران از سطح نخیلات آبادان برداشت شود.

حسن دشتی نژاد، اظهار کرد: از چند روز گذشته برداشت خارک و رطب نوبرانه از نخیلات شهرستان آبادان آغاز شده است.

وی افزود: پیش بینی می‌شود امسال از نخیلات آبادان ۱۵هزار تن رطب و خارک برحی و استعمران برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت: این شهرستان دارای ۱۲ هزار و ۷۵۰ هزار هکتار نخیلات است که از این میزان ۱۵ درصد به رقم برحی و ۷۰ درصد به رقم استعمران اختصاص یافته است.

دشتی نژاد ادامه داد: ۷۰ درصد از نخیلات آبادان رقم استعمران بوده که رقمی زودرس نسبت به برحی است که هم‌اکنون برداشت این محصول در آبادان آغاز شده و در کل دو درصد از این محصول به صورت خارک و رطب برداشت می شود.

دشتی زاده با بیان اینکه برداشت خرما از شهریورماه آغاز می‌شود، عنوان کرد: از کل محصول خرمای نخیلات آبادان، حدود ۲۵ درصد در مرحله رطب و خارک برداشت می‌شود که بازارپسندی زیادی دارد.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۶۳ هزار تن خرما از نخیلات شهرستان برداشت شد.

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار