ساخت ۱۴۰ هزار مسکن حمایتی در خوزستان

تاریخ انتشار: دوشنبه 30 مرداد 1402 | 12:01 ب.ظ
ساخت ۱۴۰ هزار مسکن حمایتی در خوزستان مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان: ۱۴۰ هزار مسکن حمایتی در خوزستان ساخته‌ می شود.

مسعود بیات منش  گفت:  در طرح حمایتی، دولت زمین لازم را به صورت رایگان و اجاره ۹۹ ساله در اختیار قرار می‌دهد و بخش از هزینه‌های ساخت توسط متقاضی و بخش دیگر از طریق دریافت تسهیلات انجام می‌شود.

وی افزود: ۵۰ درصد از سهم استان در طرح نهضت ملی مسکن  مربوط به مسکن حمایتی می‌باشد که براساس آن ۱۴۰ هزار واحد در خوزستان ساخته می‌شود. مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد:  برای اجرای این طرح  ۴ هزار هکتار زمین با اعتبار ۳۰۰ هزار میلیارد ریال نیاز است که ۲ هزار هکتار آن شناسایی شده و بخش دیگر آن از طریق مولدسازی تامین خواهد شد تا به مردم فشاری وارد نشود.

بیات منش بیان کرد:  در بحث مسکن حمایتی با مشکل مواجه است که با هم‌افزایی بین دستگاه‌ها، می‌توان ظرف یک سال عقب افتادگی‌ها را جبران کرد.

وی گفت:   تمایل مردم استان به خانه‌های ویلایی بیشتر است لذا بنا داریم از الگو‌های ویلایی‌سازی و تراکم پایین به جای آپارتمان استفاده کنیم.  

مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره  به طرح مسکن مهر افزود:  استان خوزستان در طرح مسکن مهر جزو ضعیف‌ترین استان‌ها بوده و بیشترین طرح  باقیمانده از مسکن مهر (۱۷ هزار واحد) در خوزستان است که باید این موضوع ساماندهی شود.  


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار