پیگیری مطالبات کارکنان نفت جنوب در سطح ملی

تاریخ انتشار: چهارشنبه 26 مهر 1402 | 09:10 ق.ظ
پیگیری مطالبات کارکنان نفت جنوب در سطح ملی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در دیدار با کارکنان مناطق نفتخیز جنوب، بر پیگیری مطالبات آنان در سطح ملی خبر داد.

دیدار صمیمی مدیر منابع انسانی، رئیس روابط عمومی و جمعی از نمایندگان کارکنان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با آیت الله حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، سه‌شنبه ۱۸ مهرماه در حوزه علمیه الغدیر اهواز برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، مهندس سعید آتشبار با اشاره به نشست پیشین مدیرعامل و مدیران عالی مناطق نفتخیز جنوب با حضرت آیت الله حیدری، گفت: در آن نشست، گزارشی از مهمترین مسائل و مطالبات کارکنان ارایه شد که در سطح ملی باید پیگیری شود.

وی افزود: برای حل برخی از مطالبات برحق، نیاز به یک اراده ملی است چراکه برخی از قوانین و مصوبات مقام‌های بالادستی باعث ایجاد برخی تبعیض‌ها و بی‌عدالتی‌ها در حق کارکنان نفت شده است.

رئیس روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به اهمیت نقش صنعت نفت در اقتصاد کشور اذعان داشت: کارکنان نفت با مسائل متعدد معیشی رو به ور هستند که ادامه دار شدن آن‌ها ممکن است در روند برنامه تولیدی صنعت خللی وارد کند که امروز باتوجه به اهمیت نفت در اقتصاد کشور، نتیجه می‌توان گرفت که ضربه به نفت ضربه به نظام خواهد بود.

در ادامه ابوالقاسم حبیبی پور مدیرمنابع انسانی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، به تشریح مهمترین مسائل کارکنان صنعت نفت جنوب پرداخت و گفت: کارکنان نفت، سربازان خط مقدم اقتصاد کشور هستند که برخی بی‌عدالتی‌ها در حق آنان، سبب مسائل متعدد معیشتی برای آنان شده است.

وی افزود: در طی چند مدت اخیر کارکنان نفت تجمعاتی در سطح شرکت داشتند که مطالبات آنان بر حق بوده اما هیچگاه در برنامه تولیدی شرکت نه خللی وارد شده و نه اجازه سوء استفاده رسانه‌های بیگانه از مطالبات کارکنان داده شده بود.

مدیرمنابع انسانی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، با اشاره به برخی مطالبات کارکنان، بیان داشت: افزایش مالیات، ناترازی افزایش حقوق‌ها با افزایش تورم، مسائل سقف حقوق، سقف سنوات کاری در مقابل سن ۶۵ سالگی بازنشستگی وبرخی دیگر مطالبات مسائلی هستند که باید در سطح ملی پیگیری شوند.

وی ادامه داد: بسیاری از کشورهای رقیب در حاشیه خلیج فارس به دنبال جذب متخصصان و کارشناسان نفت ایران هستند که در صورت خروج هرکدام از نخبگان و متخصصان از صنعت، جایگزینی آن بسیار سخت و گاه غیر ممکن است.

در این دیدار، نمایندگان کارکنان به بیان برخی مسائل و مشکلات خود پیرامون، عدم اجرای عادلانه ماده ۱۰، مسئله سقف حقوق، عدم اختصاص امتیاز خانوار به کارکنان زن متاهل و نگاه مجرد به آنان، عدم تطابق افزایش حقوق ها با تورم بازار، مسائل مالیاتی و … پرداختند.

در انتها آیت الله دکتر محسن حیدری، ضمن تقدیر از تلاش شبانه روزی کارکنان صنعت نفت در دفاع از اقتصاد کشور اظهار داشت: صنعت نفت، با حجم بالای مسائل مختلف رو به رو است که برخی نتیجه عملکرد اشتباه در دولت قبل بوده و برخی نتیجه برداشت‌های اشتباه از قانون و یا اختلافات قانونی است.

وی افزود: تلاش و مجاهدت‌های کارکنان نفت بر هیچ کس پوشیده نیست و باید ضمن رعایت جانب انصاف و عدالت به مسائل آنان توجه کرد، چراکه سخت شدن شرایط معیشتی و تاثیر منفی بر عملکرد آنان باعث بروز مشکلات برای کل صنعت می‌شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ضمن تاکید بر پیگیری مطالبات کارکنان از مراجع کشوری گفت: پیش تر در نشست با مدیرعامل و جمعی از مدیران عالی مناطق نفتخیز جنوب، برخی از مشکلات به من منتقل و من هم سعی کردم به مسئولین امر منعکس کنم.

وی ادامه داد: بسیاری از مسائل مطرح شده، باید از مراجع کشوری، ریاست جمهوری، وزارت نفت، سازمان برنامه و بودجه و مجلس شورای اسلامی پیگیری شوند که بنده در جایگاه تصمیم گیری و یا امر و نهی نیستم اما از تریبون خود برای انتقال مطالبات و پیگیری آنها استفاده خواهم کرد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار