همه باید برای سربلندی آبادان در کنار هم قرار گیریم و تلاش کنیم

تاریخ انتشار: شنبه 18 آذر 1402 | 08:53 ق.ظ
همه باید برای سربلندی آبادان در کنار هم قرار گیریم و تلاش کنیم شهردار آبادان در دومین نشست تخصصی و صمیمانه با ابنیه سازان، مطرح کرد: هر جا نیاز باشد از سازندگان حمایت و دفاع می کنم / آبادان یک برند بین المللی است / همه باید برای سربلندی نام پرآوازه آبادان در کنار هم قرار گیریم و تلاش کنیم / درآمدهای پایدار باید جایگزین درآمدهای ناپایدار شود […]

شهردار آبادان در دومین نشست تخصصی و صمیمانه با ابنیه سازان، مطرح کرد:

هر جا نیاز باشد از سازندگان حمایت و دفاع می کنم / آبادان یک برند بین المللی است / همه باید برای سربلندی نام پرآوازه آبادان در کنار هم قرار گیریم و تلاش کنیم / درآمدهای پایدار باید جایگزین درآمدهای ناپایدار شود / سازندگان زمینه زیباسازی منظر شهری تلاش کنند / در پروژه‌های سرمایه‌گذاری احداث پارک برفی برای شهر آبادان تعریف شده است

کاوه‌پور، گفت: همه ما باید در کنار هم قرار بگیریم و برای سربلندی نام پرآوازه آبادان تلاش شبانه روزی و مضاعف داشته باشیم.

«یاسین کاوه‌پور» در دومین نشست تخصصی و صمیمانه با انبوه سازان شهر آبادان، که به منظور رفع مشکل پرداخت عوارض ساخت و ساز برگزار شد، اظهار کرد: در خصوص افزایش عوارض ساخت و ساز ساختمان برای سازندگان هیچ گونه برنامه ای نداشته و نداریم اما یکسری موارد قانونی وجود دارد که ملزم به اجرای آن هستیم.

شهردار آبادان با بیان اینکه ما همواره در کنار سازندگان و انبوه سازان هستیم، افزود: در این زمینه معتقدیم با حمایت از سازندگان وضعیت و شرایط شهر بهتر خواهد شد، ضمن اینکه فعالیت این عزیزان باعث رونق اقتصادی، اشتغال و کسب و کار هم می شود.

 وی با تاکید بر ضرورت حذف درآمدهای ناپایدار و افزایش درآمدهای پایدار، تصریح کرد: یکی از مشکلات پرداخت عوارض سازندگان دفترچه عوارض محلی شهرداری است که باعث اختلاف شده، اما ملاک عمل برای ما دفترچه عوارض دارایی است.

کاوه‌پور، یاد آور شد: سال گذشته دستورالعمل جدید اجرای مفاد دفترچه عوارض دارایی از سوی وزارت کشور به تمام شهرداری‌های کل کشور ابلاغ شد که طبق قانون باید آن را اجرا کنیم و هر کسی بر اساس این ابلاغیه عمل نکند ترک فعل کرده است.

وی آبادان را یک برند بین المللی خواند و تاکید کرد: همه ما باید در کنار هم قرار بگیریم و برای سربلندی نام پرآوازه آبادان تلاش شبانه روزی و مضاعف داشته باشیم.

شهردار آبادان از سازندگان ساختمان خواست تا در زمینه زیباسازی منظر شهری نیز تلاش کنند و گفت: بخشی از کارها مربوط به شهرداری و خدمات رسانی به شهر و شهروندان است اما سازندگان نیز برای توسعه، آبادانی و زیباسازی منظر شهری می بایست یکسری کارها را انجام دهند.

وی بیان کرد: در بحث پروژه‌های سرمایه‌گذاری احداث پارک برفی را تعریف کرده ایم و انتظار داریم سازندگان نیز در این حوزه در کنار شهرداری قرار گیرند و در این قبیل کارها که باعث رونق اقتصادی، توسعه شهری و زیباسازی منظر شهری نیز می شود مشارکت داشته باشند.

کاوه‌پور، خاطر نشان کرد: در بحث پارکینگ استاندارد آن ۲۵ متر است و حذف آن در کل کشور ممنوع است، ضمن اینکه افزایش نرخ عوارض ها به واسطه افزایش تعرفه منطقه‌ای صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه یکسری اتفاقات در گذشته صورت گرفته که اشتباه بوده‌اند، گفت: بسیاری از مشکلات را که از گذشته به ارث برده‌ایم را با پیگیری و تعامل حل کرده‌ایم.

شهردار آبادان، از پیگیری خواسته ها، کمک و حمایت همه جانبه از سازندگان خبر داد و تاکید کرد: در حد توان به دنبال رفع مشکلات این عزیزان هستیم تا معضلات آنها را کاهش دهیم اما برای هر اقدامی باید مصوبه قانونی داشته باشیم.

وی عنوان کرد: در بحث افزایش عوارض ساخت و ساز و پروانه ساختمان نیز پیگیری خواهیم کرد تا با راهکارهای قانونی نسبت به کاهش آن اقدام شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار