واکسیناسیون ۴ هزار کودک در خوزستان در برابر فلج اطفال

تاریخ انتشار: شنبه 23 دی 1402 | 10:22 ق.ظ
واکسیناسیون ۴ هزار کودک در خوزستان در برابر فلج اطفال معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز: در طرح واکسیناسیون فلج اطفال، ۴ هزار کودک زیر ۵ سال در برابر این بیماری ایمن سازی خواهند شد.

دکتر پژمان بختیاری‌نیا با اشاره به آغاز اجرای طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال در خوزستان هماهنگ با سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی مناطق گرمسیر کشور از ۱۶ دی‌ماه امسال، گفت: کودک باید واکسن فلج اطفال را ۶ بار از بدو تولد تا ۶ سالگی دریافت کند.

وی افزود: در این طرح، همه کودکان زیر ۵ سال ساکن در مناطق عشایری و کودکان زیر ۵ سال مهاجر خارجی که در اردوگاه و یا خارج از اردوگاه اقامت دارند با استفاده از واکسن خوراکی فلج اطفال واکسینه خواهند شد.

به گفته دکتر بختیاری نیا؛ در طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال، حدود ۴ هزار کودک زیر ۵ سال در استان خوزستان واکسینه می‌شوند.  

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه برنامه ریشه‌کنی بیماری فلج اطفال و حفظ وضعیت عاری از بیماری در کشور از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت بهداشت است، اضافه کرد: سالانه برای حفظ این دستاورد بزرگ و به حداقل رساندن خطر ورود و چرخش مجدد ویروس فلج اطفال، عملیات ایمن سازی تکمیلی به صورت خانه به خانه و فعال برای گروه‌های هدف تعیین شده انجام می‌شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار