معدوم سازی بیش از ۳ هزار کیلوگرم مواد غذایی در اهواز

تاریخ انتشار: سه شنبه 14 فروردین 1403 | 12:51 ب.ظ
معدوم سازی بیش از ۳ هزار کیلوگرم مواد غذایی در اهواز سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: بیش از ۳ هزار کیلوگرم مواد غذایی در اجرای برنامه سلامت نوروزی در محدوده غرب این کلانشهر کشف و معدوم سازی شد.

امرالله مردانی گفت: با آغاز بسیج ملی سلامت نوروزی از ۱۵ اسفند پارسال، ۴۰ کارشناس و کاردان سلامت محیط مرکز بهداشت غرب اهواز، کار نظارت بر مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی را از ۸ صبح تا ۲۰ و در صورت لزوم تا ۲۴ انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۷ هزار مرکز و اماکن حساس زیر پوشش حوزه غرب اهواز است، افزود: پیشگیری از بیماری‌های منتقله از عوامل محیطی به ویژه بیماری‌های منتقله از آب و غذا از وظایف اصلی بهداشت است، حال این مهم در زمان تعطیلات نوروزی که شهر اهواز پذیرای تعداد زیادی مهمان بود، از اهمیت بیشتری برخوردار است.

مردانی ادامه داد: در این رابطه ۲۱ گروه به صورت روزانه صبح و ۵ تیم در نوبت عصر بر مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی مانند رستوران‌ها، قنادی‌ها، شیرینی‌فروشی‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها، اماکن عمومی مانند؛ فرودگاه‌ها، پایانه‌های مسافربری، بازارها، پاساژها، مراکز و اماکن اقامتی و تفریحی و مساجد و رستوران‌های در مسیر راه‌ها، نظارت دارند.

سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز اضافه کرد: همچنین کیفیت عرضه مواد غذایی و آب مصرفی و رعایت موازین و معیار‌های بهداشتی در ترمینال‌های مسافربری، ایستگاه‌های راه‌آهن، اتوبوس‌ها و قطار‌های مسافربری، نظافت عمومی سرویس‌های بهداشتی و جایگاه‌های اسکان موقت مسافران نوروزی بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح تا ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ اجرا می‌شود، گفت: از زمان آغاز اجرای برنامه تاکنون ۵ هزار و ۴۴۸ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع و اماکن، ۲ هزار و ۷۸۷ مورد کلرسنجی، ۳۰۵ مورد نمونه برداری از آب، ۲۲۰ مورد نمونه‌برداری از نان و غذا و ۵ هزار و ۸۷۵ مورد سنجش پرتال انجام شده است.

مردانی می‌گوید: در این مدت ۳ هزار و ۵۵۶ کیلوگرم مواد غذایی فاسد معدوم شده و ۵۴۴ اخطاریه آنی نیز صادر که از این تعداد، ۱۱۵ مورد به مقام قضایی ارجاع و ۹۱ مورد پلمب شدند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار