افزایش حجم صادرات کالا از گمرکات خوزستان

تاریخ انتشار: یکشنبه 19 فروردین 1403 | 09:51 ق.ظ
افزایش حجم صادرات کالا از گمرکات خوزستان ناظر گمرکات خوزستان گفت: سال گذشته ۲۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالا به ارزش پنج میلیارد و ۸۰۹ میلیون دلار از طریق گمرکات استان صادر شده است.

بهروز قره‌بیگی بیان کرد: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن به لحاظ وزنی ۱۷ درصد افزایش و به لحاظ ارزشی ۱۶ درصد کاهش داشته است.

افت قیمت جهانی محصولات پتروشیمی طی یکسال گذشته بر کاهش ارزش صادرات استان اثر مستقیم داشته است.

وی با اشاره به میزان واردات کالا در مدت یاد شده گفت: همچنین در این مدت ۱۶ میلیون و ۷۰۲ هزار تن به ارزش ۹ میلیارد و ۶۳۲ میلیون دلار واردات کالا از مرز‌های استان انجام شد که از نظر وزنی یک درصد و از نظر ارزشی پنج درصد کاهش را نشان می‌دهد.

قره‌بیگی با اشاره به میزان درآمد گمرکات استان در یکسال اخیر اضافه کرد: درآمد گمرکات خوزستان در یکسال گذشته ۱۹۴ هزار و ۷۵۹ میلیارد ریال بوده که نسبت به سال قبل از آن ۶۸ درصد افزایش داشته است.

مدیر گمرکات اهواز با بیان اینکه عراق یکی از کشور‌های مورد هدف صادرات استان است ادامه داد: در یک سال گذشته میزان صادرات به کشور عراق ۶ میلیون و ۶۹۱ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۶۹۱ میلیون و ۳۰۴ هزار دلار بوده که از نظر وزنی یک درصد و از نظر ارزشی ۳۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

ناظر گمرکات خوزستان همچنین با اشاره به تردد مسافران از مرز‌های استان در یک سال گذشته تصریح کرد: میزان ورود مسافر از مرز‌های شلمچه، چذابه، فرودگاه اهواز و مرز دریایی خرمشهر سه میلیون و ۲۳۶ هزار نفر و تعداد خروج مسافر از این مرز‌ها نیز سه میلیون و ۴۸۸ نفر بوده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار