صدور مجوز برای جبران کمبود زمین صنعتی و ورود سرمایه گذاران در دزفول

تاریخ انتشار: یکشنبه 19 فروردین 1403 | 10:25 ق.ظ
صدور مجوز برای جبران کمبود زمین صنعتی و ورود سرمایه گذاران در دزفول رئیس شهرک‌های صنعتی شهرستان دزفول گفت: تقاضای احداث واحد‌های صنعتی در دزفول بسیار بالاست که به دلیل نداشتن زمین برای واگذاری، این سرمایه گذاری‌ها ناکام مانده است.

میثم محمدزاده بیان کرد: مجوز احداث شهرک صنعت شماره پنج دزفول به منظور جبران کمبود زمین برای ورود سرمایه گذاران با مساعدت دولت سیزدهم صادر شده است.

وی ادامه داد: طراحی شهرک صنعیت شماره پنج دزفول با نگاه به توسعه کشاورزی و راه اندازی واحد‌های صنعتی مرتبط با کشاورزی و صنایع تبدیلی این بخش تکمیل و با نهایی شدن مجوز‌های لازم، احداث و واگذاری زمین‌های به سرمایه گذاران به سرعت آغاز می‌شود.

رئیس شهرک‌های صنعتی شهرستان دزفول افزود: در حالی که دزفول به دلیل کمبود زمین برای ورود سرمایه گذاران رنج می‌برد متاسفانه تعداد زیادی از زمین‌های واگذار شده به افراد برای سرمایه گذاری در این شهرک‌ها صنعتی هیچ اقدامی در این اراضی انجام نشده است که بازپس گیری این زمین‌ها به عنوان اولویت در دستور کار است.

وی ادامه داد: ۳۱ پرونده فسخی طرح‌های صنعتی که زمین صنعتی گرفته ولی اقدامی انجام نداده‌اند در حال پیگری است که مهلتی سه ماهه برای فعال سازی به این واحد‌ها داده شده که در صورت تعلل، این اراضی از مسیر‌های قانونی تعیین تکلیف و بازپس گرفته می‌شوند.

محمدزاده، طولانی بودن روند صدور مجوز‌ها را از جمله چالش‌های بخش صنعت در این شهرستان دانست و ادامه داد: سرعت بخشی در پاسخ دادن به استعلام‌ها توسط دستگاه‌های مختلف موجب بهبود سرمایه گذاری در این شهرستان می‌شود.

وی گفت: ایجاد شهرک صنعتی شماره پنج و ناحیه صنعتی سردشت با تاکید بر انرژی‌های پاک در تحقق جهش تولید و سرمایه گذاری در دزفول نقش کلیدی دارد که این ۲ طرح مهم به طور جدی در حال پیگیری است.

رئیس شهرک‌های صنعتی شهرستان دزفول افزود: گاز رسانی به شهرک صنعتی شماره چهار از جمله معضل‌های مهم چندین ساله واحد‌های صنعتی مستتقر در این شهرک صنعتی است که با اقدام‌های انجام شده گازسانی به این شهرک آغاز شده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار