جمع‌آوری ۱۳ میلیارد تومان کمک ‌برای‌ آزادی زندانیان غیرعمد خوزستان

تاریخ انتشار: دوشنبه 20 فروردین 1403 | 12:31 ب.ظ
جمع‌آوری ۱۳ میلیارد تومان کمک ‌برای‌ آزادی زندانیان غیرعمد خوزستان رئیس کل دادگستری خوزستان از آزادی ۴۰۱ زندانی جرائم غیرعمد مالی در سال ۱۴۰۲ از ندامتگاه‌های استان خبر داد. علی دهقانی در مراسم جشن گلریزان ستاد دیه استان خوزستان که از سوی اتاق بازرگانی اهواز برگزار شد، با قدردانی از حضور و کمک‌های نوع‌دوستانه خیرین استان خوزستان گفت: احسان و نیکی کردن به دیگران یکی […]

رئیس کل دادگستری خوزستان از آزادی ۴۰۱ زندانی جرائم غیرعمد مالی در سال ۱۴۰۲ از ندامتگاه‌های استان خبر داد.

علی دهقانی در مراسم جشن گلریزان ستاد دیه استان خوزستان که از سوی اتاق بازرگانی اهواز برگزار شد، با قدردانی از حضور و کمک‌های نوع‌دوستانه خیرین استان خوزستان گفت: احسان و نیکی کردن به دیگران یکی از اوصاف اخلاقی در نظام ارزشی دین مبین اسلام است و دستگیری از افراد نیازمند، به پیوند و انسجام اجتماعی، آرامش و ثبات در جامعه کمک می‌کند.

وی ادامه داد: احسان، معانی و تعابیر متعددی دارد و در مصادیق مختلف محقق می‌شود که یکی از آن‌ها احسان به دیگران است.

دهقانی گفت: نگاه اسلام به نظام اخلاقی نگرشی جامع و کامل است و رفتار احسان آمیز و نیکی کردن به دیگران، بر بنیانی محکم استوار بوده و رنگ توحیدی دارد و فراتر از معنای پیوند و انسجام اجتماعی است.

رئیس هیات امنای ستاد دیه استان خوزستان افزود: فردی که به صورت داوطلبانه به افراد نیازمند جامعه کمک می‌کند، در واقع نه تنها به فرد بلکه به خانواده او و جامعه کمک کرده است.

دهقانی گفت: کسانی که به‌واسطه نداری و تنگدستی در زندان هستند، محکوم به حبس نیستند و نگهداشتن آن‌ها در زندان به واسطه ضمانت اجرایی برای بازپرداخت بدهی‌ آن‌هاست.

وی افزود: سال گذشته با کمک خیرین استان خوزستان، گذشت شکات، آورده زندانیان و احکام اعسار صادره از سوی محاکم قضایی، ۴۰۱ زندانی جرائم غیرعمد مالی با بدهی بالغ بر ۹۱۸ میلیارد تومان آزاد شدند و به آغوش خانواده بازگشتند.

دهقانی افزود: هم‌اکنون ۳۶۰ زندانی جرائم غیرعمد در ندامتگاه‌های استان خوزستان در انتظار کمک‌های نوع‌دوستانه خیرین هستند و با برگزاری مراسم گلریزان در چند شهر استان تاکنون حدود ۱۳ میلیارد تومان کمک نقدی جمع‌آوری شده است و پیش‌بینی می‌شود با برگزاری این مراسم در سایر شهرستان‌ها به رقمی بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان برسد.

در این مراسم غلامرضا روشان مدیرکل زندان‌های استان خوزستان نیز گفت: تنها راه رسیدن به مقام نیکوکاری، انفاق است و این همان کاری است که همه ساله در مراسم گلریزان صورت می‌گیرد.

وی افزود: اگر هر خوزستانی ۲۰ هزار تومان در این خصوص کمک کند، زمینه پرداخت بدهی ۳۶۰ زندانی نیازمند جرائم مالی غیرعمد استان فراهم شد.

در این مراسم جمعی از خیرین از جمله اعضای اتاق بازرگانی اهواز، تجار و بازرگانان و بازاریان استان خوزستان، کمک‌های نقدی خود را پرداخت کردند.

در پایان این مراسم، ۳۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد مالی آزاد و با دریافت یک جلد قرآن کریم از دست رئیس کل دادگستری استان خوزستان، به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار