راهبردهای منطقه آزاد صنعتی- تجاری اروند در راستای رشد و رونق تولید

تاریخ انتشار: سه شنبه 21 فروردین 1403 | 10:14 ق.ظ
راهبردهای منطقه آزاد صنعتی- تجاری اروند در راستای رشد و رونق تولید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند راهبردهای اساسی برای رشد تولید و تحقق شعار سال در این سازمان را اعلام کرد. علی زارعی در خصوص تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» اظهار کرد: منطقه آزاد اروند در حوزه اقتصادی نیازمند تدوین راهبردها و نیز برنامه‌ها و پروژه‌های اجرایی است. تحقق این امر نیز، منوط به […]

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند راهبردهای اساسی برای رشد تولید و تحقق شعار سال در این سازمان را اعلام کرد.

علی زارعی در خصوص تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» اظهار کرد: منطقه آزاد اروند در حوزه اقتصادی نیازمند تدوین راهبردها و نیز برنامه‌ها و پروژه‌های اجرایی است. تحقق این امر نیز، منوط به الزاماتی با مشارکت کلیه فعالان صنعتی و اقتصادی در محدوده منطقه آزاد اروند است که اصلاحاتی در سیاست‌های جاری، گمرکی، مقرراتی و نیز سیاست‌های مرتبط با جلب مشارکت بخش خصوصی را شامل می‌شود.

وی افزود: در این حوزه و در راستای اجرایی کردن فرمایشات مقام معظم رهبری، راهبردهای اساسی برای رشد تولید به همراه برنامه‌های اجرایی مرتبط با آن در نظر داریم.

زارعی ادامه داد: تدوین راهبرد توسعه صنعتی منطقه با مشارکت اتاق‌های بازرگانی و فعالان بخش صنعتی، ⁠رقابت‌پذیری و شفافیت و تسهیل ورود به فضای کسب و کار، کاهش هزینه‌های تولید در شرایط تحریمی از طریق تامین مالی حوزه تولید و اختصاص خط اعتباری ویژه برای صنایع فعال در منطقه با همکاری بانک‌های عامل مستقر در محدوده اروند و افزایش تسهیلات اعطایی و تلاش در تامین امنیت سرمایه‌گذاری از جمله این راهبردها است.

وی عنوان کرد: توسعه صادرات غیر نفتی، توسعه فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان با تغییر رویکرد از مونتاژکاری به نوآوری و استفاده از فناوری‌های برتر، رسمی شدن کلیه کسب و کارها در منطقه، بهبود فضای کسب و کار مرتبط با بخش صنعت و تجار، فعال‏سازی ظرفیت‌ خالی واحدهای تولیدی در راستای رونق تولید، احیای واحدهای راکد قابل بازگشت به چرخه تولید، افزایش حجم و تنوع محصولات صادراتی (کالا و خدمات) به کشورهای همسایه از جمله عراق، اصلاح فرآیندها و دستورالعمل‌ها و حذف یا کاهش زمان صدور مجوزها، اصلاح و اعمال تخفیف‌های مالیاتی، تسهیلات ویژه برای واگذاری زمین جهت فعالان حوزه صنایع کوچک، مشارکت بخش خصوصی در سیاست‌گذاری و تسهیل امور گمرکی از دیگر راهبردهای این سازمان در سال جاری است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار