سرعت مطمئنه و احتیاط، مهم‌ترین عامل در پیشگیری از حوادث رانندگی

تاریخ انتشار: دوشنبه 3 بهمن 1401 | 08:57 ق.ظ
سرعت مطمئنه و احتیاط، مهم‌ترین عامل در پیشگیری از حوادث رانندگی رئیس پلیس راه خوزستان رعایت مقررات رانندگی به ویزه در شرایط مه آلودگی را اولین و مهم‌ترین عامل موثر در پیشگیری از حوادث عنوان کرد.

سرهنگ رضا دولتشاهی در گفتگو با خبر ۲۳ خوزستان گفت: باتوجه به حاکمیت وضعیت جوی و مه آلودگی جاده‌ها به ویژه هنگام صبح و شب، رعایت مقررات رانندگی از سوی رانندگان اولین و مهم‌ترین عامل در پیشگیری از وقوع حوادث است.

وی وجود تابلو‌های علائم رانندگی و هشداری در جاده‌ها را امری اجتناب ناپذیر عنوان کرد و افزود: رانندگان در این روز‌ها که با کاهش دید مواجه هستیم، حتما باید با احتیاط و سرعت مطمئنه حرکت کنند.

سرهنگ دولتشاهی نبود تابلوی علائم در برخی محور‌ها را مشکلی جدی برشمرد و ادامه داد: رانندگان باید از چراغ‌های مه شکن به ویژه زردرنگ که باعث افزایش شعاع دید می‌شوند، استفاده کنند.

رئیس پلیس راه خوزستان با بیان اینکه خط کشی محور‌ها کمک زیادی به رانندگان می‌کند و در بیشتر محور‌های استان این خط کشی‌ها وجود دارند، اضافه کرد: در برخی محور‌ها بر اثر گذر زمان خط کشی‌ها کمرنگ شده و در برخی مقاطعی که به تازگی آسفالت شده اند، خط کشی ندارند که این موارد را به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان منعکس کرده ایم و ان شاءالله به زودی شاهد رفع این مشکل باشیم.

وی می‌گوید: هر راننده‌ای که وارد جاده می‌شود و با مه آلودگی با شدت و ضعف مواجه شد، باید براساس شرایط موجود رانندگی کند، حوادثی که در سال‌های قبل و روز‌های اخیر شاهد بودیم، به دلیل بی توجهی رانندگان به سرعت غیرمجاز اتفاق افتادند و انتظار می‌رود رانندگان با احتیاط بیشتر رانندگی کنند و درصورتیکه شرایط برای ادامه مسیر وجود ندارد، تا بهبود وضعیت جوی در محلی امن توقف کنند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار