کارشکنی وزارت نیرو در اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی خوزستان

کشاورزنیوز
تاریخ انتشار: چهارشنبه 20 تیر 1397 | 22:09 ب.ظ
کارشکنی وزارت نیرو در اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی خوزستان رئیس مجمع ملی تشکلهای کشاورزی کشور از کارشکنی وزارت نیرو در اجرای فاز یک و دو طرح ۵۵۰ هزار هکتاری توسعه کشاورزی خوزستان خبر داد.

مسعود اسدی درگفتگو بامهر اظهار کرد: در حالی که اجرای فاز اول طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری در دو استان خوزستان و ایلام توسط شرکت جهاد نصر به پایان رسیده، متاسفانه هنوز اجرای فاز دوم آن ابلاغ نشده و مجری آن نیز مشخص نشده است و در صورت تاخیر در اجرای این امر، کشاورزان این دو استان دچار خسارت هنگفتی خواهند شد.

اسدی با بیان اینکه در فرمان مقام معظم رهبری اشاره ای به فاز یک و دو نشده است، افزود: ما هم اصولا تفکیک این پروژه به دو فاز یک و دو را ظلم به کشاورزان و دور زدن و عدول از فرمان مقام معظم رهبری می دانیم. تاخیر در ابلاغ اجرای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری انحراف از اجرای حکم رهبری است.

وی گفت: دولت ظاهرا به علت کارشکنی های وزارت نیرو در تخصیص آب مورد نیاز، آن را به دو فاز تقسیم کرد در حالی که تقریبا اکثریت مطلق این اراضی آبی و دارای حقابه بوده اند. در حقیقت وزارت نیرو قصد دارد به طور نامحسوس از حقابه های این دو استان بکاهد.

رئیس مجمع ملی تشکلهای کشاورزی کشور تاکید کرد: انتظار داریم دولت ظرف ماه جاری اجرای فاز دوم طرح را ابلاغ کند


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار