در حاشیه سفر کلانتری به خوزستان؛ قهر نمایندگان ، راه به جایی نخواهد برد!

سمیه غافلی
تاریخ انتشار: یکشنبه 14 مرداد 1397 | 20:24 ب.ظ
در حاشیه سفر کلانتری به خوزستان؛  قهر نمایندگان ، راه به جایی نخواهد برد! کشاورزنیوز

در حاشیه سفر کلانتری به خوزستان؛

قهر نمایندگان ، راه به جایی نخواهد برد!

بحران های زیست محیطی خوزستان با افراط و تفریط، رفع نمی شود

آیا کلانتری تمایلی به حضور نمایندگان نداشته یا نمایندگان تمایلی به همراهی با وی را نداشته اند؟

به گزارش کشاورزنیوز؛ سفر امروز کلانتری معاون رئیس جمهور ورئیس سازمان محیط زیست کشور به خوزستان با محوریت بررسی وضعیت بحرانی تالاب هور العظیم و گردو خاک درحالی انجام شد که هیچ یک از نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی وی را همراهی نکردند.

عدم همراهی مجمع نمایندگان در برنامه های بازدید صبح امروز و جلسات مرتبط در سفر کلانتری به خوزستان در حالی صورت گرفت که شهروندان خوزستانی به ویژه فعالین محیط زیست و جامعه کشاورزان انتظار شنیدن صدای رسای نمایندگانشان را در این سفر داشتند و خواستار اعلام موضع رئیس محیط زیست کشور در مورد وضعیت اکوسیستم استان بودند!

هر چند که عدم همراهی مجمع نمایندگان در این سفر مقامات دولتی، ابهامات و نارضایتی های را در پی داشته ، اما گویا هیچگونه دعوتی از مجمع نمایندگان برای حضور و همراهی در کنار کلانتری نشده است!

اما باید تاکید کرد ، مشکلات و بحران های پیش آمده در محیط زیست استان خوزستان و عدم شفافیت در مواضع جناب کلانتری، این را نمی طلبد که برای نمایندگان فرش قرمز پهن شود و یا کارت دعوت ارسال شود.

ناگفته نماند که کلانتری رئیس محیط زیست کشور، پس از انتصابش تاکنون هیچ دستاوردی و قاطعیتی برای زدودن بحران از محیط زیست استان درتمامی بخش ها نداشته است!

براساس این گزارش،خوزستانی ها و فعالین محیط زیست و اجتماعی از استاندار و‌مجمع نمایندگان به جد خواستار وادار نمودن کلانتری برای مشخص نمودن تکلیفش با خوزستان بودند، که متاسفانه تا این لحظه اراده ای برای تحقق خواسته به حق شهروندان وجود نداشته است و ساعات پایانی سفر این مقام دولتی در حال اتمام است.

البته روحیات کلانتری نشان داده که اصولا وی مهر وعلاقه ای به بررسی و رفع مشکلات زیست محیطی استان خوزستان ندارد!

بنابراین نرفتن نمایندگان به جلسه کلانتری رئیس سازمان محیط زیست کشور در پی سفر او به خوزستان تنها باعث خرسندی وی از این عدم حضور می شود.

قطعا اگر این فرد؛وزیر بود مجمع نمایندگان می‌توانستند با طرح استیضاح او را مجاب به پاسخگویی واعلام موضع نمایند!

هرچند که عدم‌ حضور نمایندگان در سفر امروز مقامات استانی رقم خورد و نوعی برگشت به عقب می باشد، اما بایستی مجمع نمایندگان استان نارضایتی خود ‌به دور از جنجال آمیز و گرفتن وعده صریحی از کلانتری را اعلام می‌ کردند!
و به مردم نشان می دادند که کنار آنها در برابر مشکلات ایستاده اند!

البته نمایندگان همسو و همراه با همتباران خود در مجلس باید به دنبال تبدیل شدن سازمان محیط زیست کشور به وزارتخانه باشند تا ریاست این سازمان را در مورد مسائل زیست محیطی وبحران های پیش آمده، مجبور به پاسخگویی نمایند!

در هر صورت ، نرفتن نمایندگان خوزستان درجلسات مقامات کشوری که هر گونه تصمیم آنها با معیشت مردم استان در ارتباط بوده، هنر نیست.
و مجمع نمایندگان نباید در امور مردمی افراط وتفریط داشته باشند!


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار