حلقه زنجیره تولید مفقود مانده است/ احیای آببندان های شمال

تاریخ انتشار: یکشنبه 21 مرداد 1397 | 09:52 ق.ظ
حلقه زنجیره تولید مفقود مانده است/ احیای آببندان های شمال – وزیر جهاد کشاورزی گفت: عمده آسیب بخش کشاورزی، حلقه مفقوده زنجیره تولید است لذا باید شعار از مزرعه تا سفره و تولید سالم مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار، محمود حجتی شامگاه شنبه در حاشیه بازدید از کشتارگاه طیور در گلوگاه در جمع مدعوین شرکت کننده در این مراسم اظهار داشت: زنجیره تولید در بخش کشاورزی حساسیتی است که از ابتدا بوده و همچنان هم دارد و باید در این بخش کارهای زیرنایی مناسب انجام شود.

وی با اعلام اینکه صنعت طیور افتخار کشور است؛ یادآور شد: مازندران استان شاخص در صنعت طیور کشور است و باید ارز یارانه ای مناسب در این بخش لحاظ شود و این ارز در اختیار نهاده های تولید، کالاهای اساسی و صنعت طیور به عنوان صنعت پرافتخار کشور قرار گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: کشورمان جزو هشت کشور اول تولید کننده طیور است و در کمتر محصولی دارای چنین رتبه جهانی هستیم و برای توسعه تولید در این بخش و افزایش صادرات باید تلاش شود.

حجتی اظهار کرد: اکنون با برخورداری از کشتارگاههای مجهز و مدرن طیور که منطبق با تکنولوژی های برتر دنیا است تولیدات غذایی مورد تایید کارشناسان مواد غذایی دنیا وارد بازار می شود و باید همه پشتیبان این صنعت و صنایعی باشیم که در راستای توسعه اقتصاد تلاش همه جانبه دارند.

وی افزود: اکنون در کشور محصولات لبنی فراوان داریم اما تعداد محدودی مجوز صدور دارند و لذا باید در این بخش براساس استانداردهای لازم تلاش شود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در مجموعه کشتارگاه گلوگاه، سرمایه گذاری کلان و بی نظیری انجام شده است و آنانی که در صنعت طیور فعالیت دارند؛ زنجیره تولید ایجاد کنند و در بخش تامین نهاده ها و همچنین تولید از مزرعه تا سفره هم با دقت وارد عمل شوند و ما هم ارز یارانه ای در اختیار تولیدکنندگان قرار می دهیم.

وی همچنین با اشاره به کمبود آب در شمال کشور و مشکلات ناشی از آن افزود: احیای آب بندان های شمال کشور با قوت انجام شود تا با ذخیره سازی مناسب آب مشکلات کمبود آب برطرف شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار