دامداران عرضه شیرخام در بازار را به صنایع ترجیح می‌دهند

سیمین غافلی
تاریخ انتشار: چهارشنبه 25 مهر 1397 | 08:10 ق.ظ
دامداران عرضه شیرخام در بازار را به صنایع ترجیح می‌دهند رییس هیأت مدیره اتحادیه دامداران خوزستان با انتقاد از کارخانه‌های لبنی گفت: اکنون قیمت هر کیلوگرم شیر در بازار حدود ۱۷۰۰ تومان است و دامداران از این قیمت راضی هستند اما صنایع لبنی شیر را با قیمت مصوب ۱۵۹۰ تومان خریداری و پول آن را نیز پس از چند ماه و با تاخیر پرداخت می‌کنند.

جواد ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار، با گلایه از کارخانه‌های لبنی اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به شرایطی که کارخانه‌های لبنی برای دامداران به وجود آورده‌اند، رغبت چندانی برای فروش شیر به کارخانه‌ها وجود ندارد.

وی افزود: با توجه به این‌که این کارخانه‌ها در تحویل پول شیر به دامداران بسیار تعلل می‌کنند و همچنین به دنبال آن هستند تا شیر را با قیمتی بسیار پایین‌تر از قیمت بازار از دامداران خریداری کنند، شیر به کارخانه‌ها فروخته نمی‌شود.

رییس هیأت مدیره اتحادیه دامداران خوزستان تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به شرایطی که در استان وجود دارد، دامداران شیر خود را به بستنی فروشی‌ها و مراکز عرضه لبنیات سنتی می‌فروشند و این مساله باعث شده تا قیمت فروش شیر برای دامداران مناسب باشد.

ابراهیمی با بیان این‌که دامداران در حال حاضر از قیمت فروش شیر راضی هستند، ادامه داد: اکنون قیمت هر کیلوگرم شیر در بازار حدود ۱۷۰۰ تومان است و دامداران از این قیمت راضی هستند اما کارخانه‌های لبنی شیر را با قیمت مصوب ۱۵۹۰ تومان خریداری و پول آن را نیز پس از چند ماه و با تاخیر پرداخت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: صنایع لبنی هیچ همکاری با دامداران ندارند و در گذشته نیز که قیمت شیر حدود ۱۴۰۰ تومان بود، آن‌ها شیر را با قیمت هر کیلوگرم ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان از دامداران خریداری می‌کردند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار