برداشت بادام در ایذه آغاز شد

سیمین غافلی
تاریخ انتشار: سه شنبه 6 آذر 1397 | 09:00 ق.ظ
برداشت بادام در ایذه آغاز شد کشاورزنیوز-مدیر جهاد کشاورزی ایذه گفت: کار برداشت بادام از سطح ۴۰ هکتار از باغ های بادام این شهرستان آغاز شد

صطفی هنرمندیان روز در گفت و گو با خبرنگار افزود: سطح باغات بادام این شهرستان ۶۰ هکتار است که ۴۰ هکتار آن مثمر و ۲۰ هکتار آن غیر مثمر است و بیشتر این باغات بادام به صورت دیم هستند.
وی گفت: میانگین متوسط عملکرد باغ های بادام ایذه یک تن و ۱۰۰ کیلوگرم درهکتار است که بر این اساس پیش بینی می شود امسال بیش از ۴۴ تن بادام از این باغات بادام برداشت شود.
مدیر جهاد کشاورزی ایذه با بیان اینکه بادام یکی از محصولات خشکباری ارزشمند است ادامه داد: محصول بادام با توجه به عمر طولانی و سازگاری بالا با شرایط کم آبی، می تواند به یکی از محصولات اصلی باغات درایذه تبدیل شود.
هنرمندیان افزود: عمده رقم کاشته شده در ایذه، رقم مامای، محب و سنگی است.
دبیر شورای کشاورزی ایذه گفت: بادام برداشتی شهرستان ایذه پس از خشک کردن علاوه بر مصرف داخلی به بازار مصرف خارج از ایذه صادر می‌شود.
وی اضافه کرد: در سال زراعی گذشته ۳۳ تن بادام در ایذه برداشت شد.
وی گفت: باغداران اهل ایذه در محدوده دریاچه سد کارون ۳، حاجی کمال، لعبید، سریاس استقبال خوبی از کاشت این محصول در زمین های شیبدار و مناطق سنگلاخی داشته اند.
شهرستان ایذه در شمال شرق استان خوزستان قرار دارد که دارای تنوع محصولات کشاورزی است و عمده باغات بادام آن در بخش دهدز قرار دارند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار