کشاورز نیوز از لابی انتصابات وزارت جهادکشاورزی گزارش می دهد

سمیه غافلی
تاریخ انتشار: یکشنبه 11 آذر 1397 | 11:42 ق.ظ
کشاورز نیوز از لابی انتصابات وزارت جهادکشاورزی گزارش می دهد کشاورزنیوز

کشاورز نیوز از لابی انتصابات وزارت جهادکشاورزی گزارش می دهد؛

تلاش همزمان چنگلوایی برای ارتقاء و تعیین جایگزینش

چنگلوایی بدنبال پیوستن به جرگه خوزستانیهای مرکز نشین است!

 

بعد از آنکه قانون منع بکارگیری بازنشستگان ابلاغ و لق لقه زبان ها شد، خداحافظی عباس کشاورز از معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی نیز بدلیل مشمول بودن این قانون قطعی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کشاورز نیوز؛ از این رو برای یافتن جایگزین آن، تیمی از طرف وزیر کشاورزی مامور به بررسی گزینه های مختلف شدند که در این میان کیخسرو چنگلوایی نیز جزو گزینه ها می باشد.

همچنین گویا، با مدیرکل جهاد کشاورزی استان فارس و اسفندیارپور مجری طرح محوری گندم هم برای تصدی این پست مصاحبه شده و در بررسی گزینه ها قرار گرفته اند.

اما در این میان، ظاهرا چنگلوایی بعنوان گزینه قطعی و ارجح برای تصدی پست معاونت زراعت وزارتخانه معرفی گردیده است.

این در حالی است که با توجه به اظهار نظر سراج، مبنی بر اینکه ۱۶ آذر آخرین فرصت ترک کار بازنشستگان می باشد، عباس کشاورز نیز به کارخود ادامه داد.

طبق اخبار واصله، این هفته، زمان تعیین کننده ی وضعیت چنگلوایی برای موفق شدن جهت تصدی پست معاونت زراعت وزارت می باشد.

در این میان برخی اعتقاد دارند، چنگلوایی در این هفته به جایگزینی عباس کشاورز به‌ معاونت زراعت در وزارت جهاد کشاورزی می رود. برخی نیز از جایگزینی وی به جای شیرزاد به عنوان رییس سازمان تعاون روستایی کشور سخن می گویند و شیرزاد را برای گزینه تصدی معاونت وزارتخانه معرفی می کنند.

اما آخرین اخبار رسیده به کشاورزنیوز، حاکی از آن است که احتمالا وزیر در حال رایزنی برای ابقای عباس کشاورز در سمت فعلی می باشد.

در صورتیکه حجتی بتواند عباس کشاورز را با دور زدن قانون نگه دارد، آنگاه چنگلوایی در مورد سرنوشت رفتنش به تهران دچار ابهاماتی خواهد شد.

هر چند منابع مطلع دیگر به کشاورزنیوز گفتند، در دو هفته گذشته تیمی از وزارت جهاد کشاورزی به خوزستان آمدند و با چند تن از معاونین سازمان به گفتگو و مصاحبه نشستند.

فتح الله ابوعلی، محمد قاسمی نژاد، دکتر خون میرزایی و دکتر کاظمی کسانی بودند که مورد مصاحبه تیم اعزامی وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفتند.

همچنین اطلاعات موثقی به دست کشاورزنیوز رسیده که چنگلوایی تلاش گسترده و قوی را برای جایگزینی کردن محمد قاسمی نژاد به جای خود آغاز کرده است. قاسمی نژاد نزدیک ترین فرد به چنگلوایی درون سازمان جهاد کشاورزی می باشد.

دراین میان گفته می شود که چنگلوایی توانسته رضایت برخی تصمیم گیرندگان مهم را برای این جابجایی جلب کند.

همچنین منابع موثق دیگری از تحرک گسترده قاسمی نژاد برای تصاحب پست ریاست سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از طریق برقراری ارتباط و برگزاری نشست های متعدد با نمایندگان مجلس خبردادند.

گویا وی در هفته گذشته دیداری با گیلانی، نماینده شوشتر و گتوند که در بحث انتصابات جهاد کشاورزی با یک تیم چند نفره از مجلس جزو تصمیم گیرنده های اصلی بوده را داشته است.

لازم به ذکر است قاسمی نژاد با بیش از ۳۵ سال خدمت در آستانه ی بازنشستگی می باشد و همچنین بسیاری در درون سازمان، وی را نسخه ی دوم چنگلوایی می دانند.

وی درمورد بحث آمارهای ارائه شده سازمانی که حاشیه های فراوانی روبرو بوده که تا کنون صحت و سقم آنها مورد نقد جدیست، مسئول مستقیم بوده است.

به نظر میرسد، چنگلوایی در بخش کشاورزی به پشتوانه پشتیبانی و همشهریگری خود با شریعتی استاندارخوزستان وحمایت قاطع بخشنده به صورت نسل در نسل توان انتصاب و تعیین صلاح و سرنوشت بخش کشاورزی استان را دارد.

بخش کشاورزی استانی که علیرغم مخابره آمارهای طلایی از آن به تهران اما در هر منطقه و مکانی از خوزستان جز صدای درد و رنج و فریاد کشاورزان چیزی شنیده نمیشود!


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار