خوزستان، نگین عشایر کشور

تاریخ انتشار: دوشنبه 21 اسفند 1402 | 11:27 ق.ظ
خوزستان، نگین عشایر کشور رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: خوزستان نگین حوزه عشایر است .

شایان نادری در نشست شورای اداری عشایر  استان افزود : با توجه به اینکه عشایر چندین استان در ماه‌هایی از سال در خوزستان مستقر هستند باید توجه ویژه‌ای به این استان داشته باشیم.

وی به بازدید از چند طرح ملی امور عشایر در خوزستان اشاره کرد و ادامه داد : برخی طرح‌ها به علت یک معضل محلی امکان بهره‌برداری ندارند که باید همکاری لازم در این خصوص صورت گیرد و تمام تلاش ما این است که طرح‌های ناقص را تکمیل کنیم، طرح جدیدی نیز تعریف نخواهد شد تا این طرح‌ها به بهره‌برداری برسد .  

رئیس سازمان امور عشایر کشور بیان کرد : در حوزه فرهنگی متناسب با فعالیت‌های عمرانی گام برداشته نشده بنابراین از طرح،برنامه و ایده‌های ارائه شده در زمینه فرهنگی حمایت خواهد شد.

نادری با اشاره به اینکه همانطور که باید به عشایر خدمات‌رسانی کنیم برای رفاهیات پرسنل نیز باید گام برداریم؛ رسیدگی به حوزه رفاهی نیروها در برنامه‌ها دیده نشده و یا کافی نبوده است ، گفت : در برخی از استانها در خصوص نیروی انسانی به مرز بحرانی رسیده‌ایم که باید به صورت اساسی حل شود تا برای نیروهای موجود انگیزه ایجاد شود و نیروهای جدیدی نیز به کار گرفته شوند.

وی افزود : تلاش می‌شود در سال جدید با رایزنی‌ در کمیسیون‌های مربوطه مجلس، به تغییرات مطلوبی در حوزه نیروی انسانی دست یابیم.

رئیس سازمان امور عشایر کشور ادامه داد : اعتبارات ارزش افزوده در شرایطی که اعتبارات به صورت قطره‌چکانی ارائه می‌شود کمک بسیار خوبی به حوزه عشایر بود که طی برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار شده به صورت هدفمند اختصاص و خرج شوند.

نادری گفت : ۱۰ درصد ارزش افزوده هر استان به خریداری پنل خورشیدی و آبگرمکن خورشیدی اختصاص یابد که این موضوع در حوزه مطالعات مطرح و مقرر شد پس از نیازسنجی به صورت مرحله به مرحله جذب شود.

وی در خصوص ارائه تسهیلات نیز افزود : امسال ۱.۶ همت اعتبار برای ارائه تسهیلات به سازمان امور عشایر داده شد که این میزان در سال آینده بیشتر خواهد شد.

رئیس سازمان امور عشایر کشور به دوگانگی ایجاد شده در خصوص آمار عشایر اشاره کرد و افزود: بنا به برخی دلایل برخی افراد که عشایر نیستند جزو آمار قید شده اند در نتیجه باید با مشخص شدن آمار عشایر واقعی، افراد با قصد سوء استفاده از مزایای عشایر، کنار بروند.

وی بر ضرورت مدیریت آمار عشایر واقعی تاکید کرد و گفت: تمام تلاش ما این است که بخشی از مشکلات عشایر در شهرستان‌ها حل شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار