برداشت گردو از سطح باغات شهرستان باغملک

تاریخ انتشار: سه شنبه 6 مهر 1400 | 12:28 ب.ظ
برداشت گردو از سطح باغات شهرستان باغملک رئیس جهاد کشاورزی بخش صیدون گفت: شهرستان باغملک دارای ۷۰۰ هکتار باغ گردو میباشد، که۶۰۰ هکتار از این سطح واقع در مناطق سردسیری گندمکار، تاگک، رزگه، امام زاده عبدالله، برول، سرحانی و منگار که تحت پوشش حوزه مرکز جهاد کشاورزی بخش صیدون میباشند قرار دارند. ابوذر دست اموز افزود: مهمترین و رقم غالب کشت شده […]

رئیس جهاد کشاورزی بخش صیدون گفت: شهرستان باغملک دارای ۷۰۰ هکتار باغ گردو میباشد، که۶۰۰ هکتار از این سطح واقع در مناطق سردسیری گندمکار، تاگک، رزگه، امام زاده عبدالله، برول، سرحانی و منگار که تحت پوشش حوزه مرکز جهاد کشاورزی بخش صیدون میباشند قرار دارند.

ابوذر دست اموز افزود: مهمترین و رقم غالب کشت شده گردوی معمولی ایرانی با نام علمی Juglans regia میباشد که هم از لحاظ میزان چربی و ارزش غذایی و هم از لحاظ طعم و مزه نسبت به سایر ارقام کیفیت بالاتری دارد.

وی در ادامه می‌گوید. با توجه به وجود درختان گردوی مسنی که عمری بالغ بر ۶ الی ۷ قرن دارند میتوان گفت مناطق سردسیری گندمکار و منگار از خواستگاه‌های اصلی گردوی معمولی ایرانی میباشند، باغات گردوی شهرستان باغملک سنتی و به صورت غرقابی آبیاری میشوند، روش تکثیر و توسعه بیش از ۹۰درصد این باغات بصورت بذری میباشد که نیاز به تغییر الگوی کشت دارند.

میانگین عملکرد باغات منطقه بین ۲.۵ تا ۳ تن در هکتار میباشد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار