کشت سیر برای اولین بار در حمیدیه

تاریخ انتشار: یکشنبه 11 مهر 1400 | 17:47 ب.ظ
کشت سیر برای اولین بار در حمیدیه برای اولین بار در مزرعه دو هکتاری روستای سید حسین از توابع دهستان جهاد در شهرستان حمیدیه، محصول سیر کشت شد. حمید مطرودی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان حمیدیه با بیان این خبر گفت: در این زمین دو هکتاری ۳۰۰ الی ۴۰۰ کیلوگرم سیرچه از نوع رقم محلی تولید دزفول توسط کشاورز اهل روستای “سید حسین” […]

برای اولین بار در مزرعه دو هکتاری روستای سید حسین از توابع دهستان جهاد در شهرستان حمیدیه، محصول سیر کشت شد.

حمید مطرودی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان حمیدیه با بیان این خبر گفت: در این زمین دو هکتاری ۳۰۰ الی ۴۰۰ کیلوگرم سیرچه از نوع رقم محلی تولید دزفول توسط کشاورز اهل روستای “سید حسین” از توابع دهستان جهاد شهرستان حمیدیه توسط بهره برداری جوانی به نام سید حسن موسوی کاشته شد.

وی خاطرنشان‌کرد: در خصوص کشت محصول سیر کلاس های آموزشی انفرادی و چهره به چهره از سوی اداره ترویج به صورت حضوری و مجازی برگزار شده است که منجر به آشنایی بهره بردارن با محصول سیر و علاقه مندی کشاورزان پیش رو شد و انتظار می رود سطح زیر کشت و تعداد بهره برداران نیز افزایش یابد.

وی تصریح کرد: سیر از جمله گیاهانی است که علاوه بر مصرف خوراکی، به عنوان یک گیاه دارویی نیز مصرف می شود.

 وی افزود: سیر، محصولی است که در خاک حاصلخیز بازدهی مناسبی دارد و انتظار می رود با شرایط مناسب در هر هکتار ۲۰ تا ۳۰ تن در شهرستان برداشت شود.

مطرودی اظهار کرد: این محصول در مقابله با سرما، بسیار مقاوم بوده و در مناطق مختلف خوزستان در پاییز کشت می شود و چون نیاز زیادی به آبیاری ندارد، می تواند محصول مناسبی برای مناطق کم آب باشد.

مدیر جهاد کشاورزی حمیدیه، زمان برداشت این محصول را اواخر اسفند و اوایل فروردین ماه اعلام کرد و افزود: این محصول زمانی که ۵۰ تا ۷۰ درصد برگ‌ها زرد شود، برداشت می شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار