تقویت زنجیره تولید گندم با کشت قراردادی

تاریخ انتشار: یکشنبه 9 آبان 1400 | 10:19 ق.ظ
تقویت زنجیره تولید گندم با کشت قراردادی رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: اجرای  کشت قراردادی برای تقویت زنجیره تولید گندم لازم می باشد. رییس سازمان در سومین جلسه کارگروه کشاورزی قراردادی گندم گفت: این طرح مهمترین و بزرگترین طرح عرصه تولید کشاورزی قراردادی است پیش از این نیز در محصولاتی مثل چغندر قند، کلزا و گوجه فرنگی نیز کشاورزی قراردادی اجرا […]

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: اجرای  کشت قراردادی برای تقویت زنجیره تولید گندم لازم می باشد.

رییس سازمان در سومین جلسه کارگروه کشاورزی قراردادی گندم گفت: این طرح مهمترین و بزرگترین طرح عرصه تولید کشاورزی قراردادی است پیش از این نیز در محصولاتی مثل چغندر قند، کلزا و گوجه فرنگی نیز کشاورزی قراردادی اجرا شد ولی وسعت و اهمیت محصول گندم بیش از محصولات دیگر است.

خدارحم امیری زاده با بیان اینکه رویکرد کشاورزی تغییر کرده و از حالت سنتی خارج شده افزود: تمهیدات ساختارهای این طرح از سوی وزارت درنظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: کشاورزی قراردادی نسخه جدید و تحول عظیمی است که در دنیا اجرا می شود.

امیری زاده با بیان اینکه این طرح در سال زراعی جاری به صورت آزمایشی در ۶ استان به اجرا در می آید تصریح نمود: مهمترین استان ، خوزستان است زیرا کانون کشت گندم کشور است.

وی یکی از مولفه های قدرت یک کشور را  تأمین امنیت غذایی عنوان و  اظهار داشت: ما مکلف هستیم این طرح را به نحو احسن اجرا کنیم .

امیری زاده ادامه داد: ظرفیت های زیادی در استان برای تولید محصولات کشاورزی وجود دارد و باید برنامه جامعی برای استفاده از این پتانسیل ها تدوین شود.

وی با بیان اینکه  در این طرح بیمه از اهمیت خاصی برخوردار است اضافه کرد: این طرح به کشاورزانی که از قدرت خرید پایینی برخوردار هستند تیز کمک شایانی خواهد کرد.

امیری زاده تصریح نمود: برای پیشبرد هرچه بهتر اهداف  برنامه های فنی جدید و آموزش لازم است.

وی اظهار داشت: کشت قراردادی گندم برای تقویت زنجیره تولید گندم لازم می باشد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار