ترمیم ۸۶ نقطه از شبکه های آبیاری شمال خوزستان در نیمه اول سال ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: سه شنبه 23 آذر 1400 | 11:19 ق.ظ
ترمیم ۸۶ نقطه از شبکه های آبیاری شمال خوزستان در نیمه اول سال ۱۴۰۰ مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان از بازسازی بیش از ۸۶ نقطه قابل ترمیم در شبکه های آبیاری دز و کرخه شمالی در ششماهه اول سال جاری خبر داد.

“محسن سعادت فر” گفت: در این مدت، بر اساس نیاز مربوطه، عملیات بتن ریزی در ۲۷ نقطه، خاکبرداری در ۸۰ نقطه، استفاده از مخلوط شفته آهک در ۸۵ نقطه و خاکریزی در ۱۵ نقطه از شبکه ها انجام شده است.

وی اجرای این حجم از عملیات را برای جلوگیری از فرار و نشتی آب در کانال های آبیاری موثر ارزیابی کرد و گفت: عوامل مختلفی از جمله فعالیت موش های صحرائی،تورم خاک بدنه کانال،فشار آب، رویش علف های هرز و دستکاری آب بندها توسط افراد سودجو در آبشستگی، تخریب و فرار آب نقش دارند.

سعادت فر قدمت شبکه را در برخی مناطق از جمله طرح آزمایشی دز در منطقه شرق آبیاری دز، نزدیک به ۶۰ سال بیان کرد و افزود: ترمیم و بازسازی شریان اقتصادی منطقه شمال خوزستان، بودجه های ویژه ای را می طلبد و در این راستا برای تعمیر کانال های آبیاری در فرصت بارندگی ها و امکان قطع آب کانال ها، برنامه ریزی لازم با پشتیبانی و هماهنگی معاونت شبکه های آبیاری و زهکشی سازمان آب و برق خوزستان صورت گرفته است.    

مدیر عامل شرکت بهره برداری شمال خوزستان با اشاره به اینکه این که بخشی از آب آشامیدنی شهرهای اهواز،آبادان و خرمشهر از طریق  ایستگاه پمپاژ ام الدبس در انتهای این کانال تامین می شود گفت:تعمیر این کانال بدلیل اهمیت پایداری انتقال آب از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

سعادت فر تاکید کرد:کانال مهم پای پل درچند نقطه بدلیل بافت خاص اراضی این منطقه، در سالهای اخیر بارها دچار تخریب شده و بدلیل نشت آب، مشکلاتی را در روند تامین آب آشامیدنی و کشاورزی ایجاد کرده که هر بار در کمترین زمان ممکن مرتفع شده است.

شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان مدیریت شبکه های آبیاری دز و کرخه شمالی را برعهده دارد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار