کاهش استفاده از ماسک در خوزستان

تاریخ انتشار: سه شنبه 30 آذر 1400 | 11:23 ق.ظ
کاهش استفاده از ماسک در خوزستان میزان استفاده از ماسک در خوزستان ۴۶.۵ درصد است که نسبت به هفته قبل از آن ۳.۵ درصد کاهش داشته است

معاون بهداشت علوم پزشکی اهواز گفت:قدرت انتقال اُمیکرون سه تا پنج برابر دلتا و ابتلا به عفونت مجدد آن پنج برابر سویه‌های قبلی است بنابراین افرادی که به بیماری مبتلا شده بودند، غره نشوند و فکر نکنند که به بیماری مبتلا نمی‌شوند، زیرا این افراد بیشتر به این سوش مبتلا می‌شوند.

دکتر سید محمد علوی افزود: اثربخشی یک دوز واکسن در برابر اُمیکرون قابل اغماض است. افرادی که دو دوز واکسن دریافت کرده‌اند حدود ۳۰ درصد و افرادی که سه دوز واکسن دریافت کرده‌اند ۷۰ تا ۹۰ درصد حفاظت دارند بنابراین افرادی که دو دوز واکسن دریافت کرده‌اند باید برای تزریق نوبت سوم واکسن مراجعه کنند.

وی ادامه داد: احساس خستگی بیش از حد، حس خراشیدگی در گلو که ممکن است به حساسیت نسبت داده شود، تب خفیف، تعریق شبانه به گونه‌ای که حتی در هوای خنک بیمار تا حدی عرق می‌کند که لباسش خیس می‌شود و سرفه خشک، پنج علامت ابتلا به اُمیکرون هستند بنابراین به محض بروز این علائم باید برای انجام تست مراجعه شود.

معاون بهداشت علوم پزشکی اهواز  اظهار داشت:متاسفانه در هفته منتهی به ۲۵ آذرماه در برخی از شهر‌ها ممانعتی از برگزاری مراسم نشده است در حالی که این تجمعات می‌توانند هسته اولیه انتشار عفونت در خانواده‌ها باشند.

علوی در پایان گفت:بر اساس بررسی میدانی میزان استفاده از ماسک در مرکز شهر‌ها ۶۰ درصد و در حاشیه شهر‌ها ۱۵ درصد است. به طور متوسط میزان استفاده از ماسک در خوزستان ۴۶.۵ درصد است که نسبت به هفته قبل از آن ۳.۵ درصد کاهش داشته است


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار