افراد بالای ۵ سال هم باید واکسن بزنند

تاریخ انتشار: سه شنبه 21 دی 1400 | 09:07 ق.ظ
افراد بالای ۵ سال هم باید واکسن بزنند رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: اکنون افراد بالای ۵ سال هم باید واکسن بزنند و برخی کشور‌ها این مهم را آغاز کرده‌اند.

 سید محمد علوی  گفت: حدود ۲۳ ماه است کشور و استان با نمونه‌هایی مختلف کرونا درگیر است و در این دوره درگیر سویه جدید کرونا (اًومیکرون) هستیم که برایی افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند کشنده است.

به گفته رییس مرکز بهداشت خوزستان  همه دنیا ۶ موج کرونا را سپری کرده و در خوزستان ۴ موج کرونا تجربه شده است.

او می‌گوید: وضعیت کنونی خوزستان به لحاظ کرونا بسیار خوب است و در ۲ روز گذشته تنها ۳ نفر در استان مبتلا شدند.

این مقام مسئول گفت:  در خوزستان موج اول ۱۱۷ روز، موج دوم ۱۰۵ روز، موج سوم۱۳۲ روز و موج چهارم ۶۹ روز طول کشید؛ در موج اول هر روز ۱۷ نفر و در موج چهارم روزانه ۲۷ نفر فوت می‌کردند.

علوی گفت:  باید تلاش کنیم خوزستان درگیر سویه جدید کرونا نشود و  تمامی جامعه هدف واکسن دریافت کنند.

به گفته رییس مرکز بهداشت خوزستان  اُمیکرون در افرادی که یک دُز واکسن کرونا زده‌اند اثرگذاری بیشتری دارد و در افراد که ۲ دُز واکسن دریافت کرده‌اند ۳۰ درصد و افراد با دز سوم تا بیش از ۷۰ درصد ایمن هستند.

این مقام مسئول می‌گوید: اگر ۹۰ درصد جامعه واکسن بزنند در مقابل این موج مقاومت داریم.

علوی گفت: هم اکنون ۸۰ درصد افراد بالای ۱۲ سال در خوزستان واکسن دریافت کرده‌اند و تنها ۱۲ درصد جمعیت استان دُز سوم واکسن را تزریق کرده‌اند.

به گفته رییس مرکز بهداشت خوزستان پس از دریافت واکسن، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اهمیت دارد؛ متاسفانه رعایت شیوه‌نامه‌های در خوزستان تعریفی ندارد و هم اکنون ۴۸ درصد آن رعایت می‌شود درحالی که وضعیت مطلوب ۹۵ درصد است.

این مقام مسئول می‌گوید: متاسفانه تجمع‌ها در برخی مناطق خوزستان همچنان ادامه دارد و اگر درگیر موج جدید کرونا شویم ناتوان هستیم و هر یک فرد گرفتار اُمیکرون ۱۰ نفر را درگیر می‌کند.

او در پایان گفت:  در اهواز ۹۲ درصد پوشش واکسن انجام گرفته، اما در برخی محلات آمار واکسیناسیون از متوسط استانی و کشوری پایین‌تر است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار