ماجرای التهاب و نابسامانی در بازار برنج خوزستان چیست؟

تاریخ انتشار: دوشنبه 4 بهمن 1400 | 08:42 ق.ظ
ماجرای التهاب و نابسامانی در بازار برنج خوزستان چیست؟ رییس انجمن برنج خوزستان گفت: عرضه نکردن برنج محلی یا ایجاد کمبود کاذب در بازار و خرج برنج محلی استان در بالا بودن قیمت آن بی تاثیر نبوده است.

محمد سواری می‌گوید که اخیرا قیمت برنج ارقام محلی افزایش یافته که به هیچ وجه به سود مصرف کننده نهایی که مردم هستند نیست.

او گفت: برای شکستن قیمت برنج داخلی باید دولت واردات برنج را تسهیل کند و به بخش خصوصی اجازه دهد برنج با ارز نیمایی وارد کند تا بازار برنج از التهاب خارج شده و به ثبات برسد.

به گفته سواری، قیمت برنج ارقام محلی استان در ماه‌های اخیر به هیچ وجه عادلانه نبوده و برای کاهش یا تعادل قیمت راهی جز واردات برنج نیست.

برنج تولیدی خوزستان در ماه‌های اخیر بعضا هر کیلوگرم عنبربو تا ۴۰۰هزار ریال رسیده است.

رییس انجمن برنج خوزستان برخی دلالان را عامل اختلال در بازار برنج استان دانست و گفت: نظارت بر بازار برنج و برخورد با متخلفان و سوء استفاده کنندگان می‌تواند تا حدودی زیادی از التهاب و نابسامانی در بازار بکاهد.

سواری گفت: نظارت بر بازار، برخورد با دلالان و محتکران شالی و عرضه متوازن و نامحدود برنج وارداتی به قیمت مصوب از راهکار‌هایی هستند که می‌تواند به ثبات در بازار برنج در آستانه سال جدید منجر شود.

این شخص مسئول یادآور شد که اگر دولت برای کنترل قیمت برنج وارد عمل نشود و تصمیم درستی نگیرد قیمت برنج داخلی و محلی همچنان به روند صعودی خود ادامه خواهد داد.

حدود ۲ ماه است که برنج دانه بلند هندی به قیمت مصوب هر کیلوگرم ۱۸۵ هزار در فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان عرضه نمی‌شود، ولی برنج هندی با برند‌های مختلف کیلویی بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار ریال در بازار شهر‌های استان وجود دارد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار