طرح ایمن سازی ۲۰۰هزار راس دام سبک در شمال شرق خوزستان آغاز شد

تاریخ انتشار: شنبه 7 اسفند 1400 | 11:31 ق.ظ
طرح ایمن سازی ۲۰۰هزار راس دام سبک در شمال شرق خوزستان آغاز شد مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت:ایمن سازی ۲۰۰هزار راس دام سبک در مناطق شمال شرق خوزستان با عزیمت کاروان سلامت و بهداشت دام به این مناطق شروع شد.

دکتر مصطفی کنارکوهی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار افزود:کاروان سلامت و بهداشت دام استان با محور شرکت توسعه گری پردیس وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت ولی عصر(عج) دامپزشکی استان فعالیت خود را در مناطق کم برخوردار لالی ، اندیکا و بخش چلو با هدف ارائه خدمات بهداشتی به دامداران این منطقه آغاز کرده است.
وی گفت:در مرحله نخست این طرح که طی یک ماه انجام می شود بیش از ۲۰۰ هزار راس گوسفند و بز علیه انگل های داخلی ایمن سازی می شوند.
کنارکوهی با بیان اینکه ارائه خدمات بهداشتی و آموزشی درمناطق محروم و کم برخوردار و ایمنی غذایی منطقه همچنین کمک به اقتصاد روستایی و عشایری از اهداف اصلی سلامت و بهداشت است اظهار داشت:آشنایی با بیماری‌های دامی، بیماری‌های مشترک انسان و دام و نحوه مدیریت این موارد از دیگر بخش‌های این طرح است.
مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت:با توسعه ، گسترش و پایداری خدمات دامپزشکی در مناطق سخت گذر و محروم استان، بهره‌وری در بخش دام افزایش می‌آید و معیشت دامداران منطقه بهبود می‌یابد.
 در استان خوزستان حدود سه میلیون راس دام وجود دارد که ۴۵۰هزار راس آن دام سنگین است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار