کشت‌های غیرنیشکری با زهاب نیشکر آبیاری می‌شوند/پرورش ماهی با زهاب گام دیگر نیشکر در مدیریت آب است

تاریخ انتشار: دوشنبه 9 اسفند 1400 | 10:41 ق.ظ
کشت‌های غیرنیشکری با زهاب نیشکر آبیاری می‌شوند/پرورش ماهی با زهاب گام دیگر نیشکر در مدیریت آب است با بازچرخانی پساب صنعتی، صرفه جویی قابل توجهی در مصرف آب انجام شده است.

آبیاری کشت‌های غیرنیشکری با زهاب نیشکر و پساب صنعتی کارخانه تولید شکر. این خبری بود که مدیرعامل کشت و صنعت میرزا کوچک خان در حاشیه بازدید از غرفه نیشکر در نمایشگاه بین المللی کشاورزی اهواز داد و از آن به عنوان گام مهم محیط‌زیستی این شرکت یاد کرد.

سید حسن موسوی مدیریت منابع آبی را یکی از اولویت اصلی نیشکر میرزا عنوان کرد و گفت: با بازچرخانی پساب صنعتی، صرفه جویی قابل توجهی در مصرف آب انجام شده است.

به گفته او، آب مصرفی در کارخانه شکر بازچرخانی می‌شود و دیگر نیازی به استفاده از سایر منابع آبی نیست.

مدیرعامل کشت و صنعت میرزا کوچک خان پرورش ماهی با زهاب نیشکر را اقدام دیگر این کشت و صنعت برای استفاده بهینه از آب ذکر کرد و بیان داشت که با همین زهاب نیشکر سال گذشته ۱۸۰ تن ماهی پرورشی تولید شد که این میزان در سال آینده افزایش خواهد یافت.

موسوی در ادامه افزود: در سال زراعی جاری با همه محدودیت‌ منابع آبی و شرایط اقلیمی، مزراع نیشکر با راندمان مطلوب در حال برداشت است و در عین حال کشت‌های غیرنیشکری مثل گندم، کلزا و آفتابگردان نیز انجام شده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار