ظرفیت بالای خوزستان در تولید خوراک دام

تاریخ انتشار: شنبه 14 اسفند 1400 | 11:00 ق.ظ
ظرفیت بالای خوزستان در تولید خوراک دام با افزایش کمی و کیفی خوراک دام استان خوزستان به قطب تولید فرآورده‌های دامی کشور تبدیل می‌شود.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید خوراک دام شعیبیه به ظرفیت بالای خوزستان در تولید خوراک دام اشاره کرد و گفت:  با «افزایش کمی و کیفی خوراک دام»، استان به قطب تولید فرآورده‌های دامی کشور تبدیل می‌شود.

ناصر ظاهرزاده افزایش کمی و کیفی خوراک دام را حاصل طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی دانست و گفت: شرکت تهیه و تولید خوراک دام شعیبیه از طرح‌ها و ایده‌های پژوهشگران در این زمینه استقبال می‌کند.

این شرکت در حال حاضر با تولید ۴۰ هزار تن خوراک دام، از هدر رفت و از بین رفتن بقایای نیشکر جلوگیری کرده و آن را تبدیل به یک ماده با ارزش افزوده بالا تبدیل کرده است.

به گفته مدیرعامل شرکت تهیه و تولید خوراک دام شعیبیه، استفاده از بقایای نیشکر در تولید خوراک دام، علاوه بر مزایای اقتصادی و زیست محیطی، سبب صرفه‌جویی ارزی برای کشور می‌شود.

ظاهرزاده شرایط آب و هوایی ایران را خشک و کم بارش توصیف کرد و تاکید کرد که در این شرایط اقلیمی تامین علوفه مورد نیاز دام‌ها همیشه با مشکلاتی روبرو بوده است، اما تولید خوراک دام با استفاده از بقایای نیشکر، این معضل را می‌تواند تا حدودی برطرف کند.

وی از «جمع آوری سرشاخه نیشکر» به عنوان یک طرح پژوهشی به منظور تامین علوفه دام‌ها اشاره کرد و بیان داشت که اجرای کامل این طرح در کشت و صنعت‌های نیشکری از افول صنعت دامداری در ایران جلوگیری می‌کند.

سرشاخه نیشکر حدود ۲۵ درصد از کل تولید زراعت نیشکر را شامل می‌شود که دارای ارزش غذایی مناسبی است به نحوی که پروتئین خام و انرژی‌زایی آن نسبت به کاه غلات بالاتر است و می‌توان آن را در ردیف علوفه‌های متوسط طبقه بندی کرد.

شرکت تهیه و تولید خوراک دام شعیبیه یکی از چندین صنایع پایین دستی صنعت بزرگ توسعه نیشکر است که در حلقه پایانی نیشکر قرار دارد. در این شرکت از بقایای دورریختنی، خوراکی باارزش برای دام‌ها تولید می‌شود که چندگانه اشتغال، درآمدزایی، حفظ محیط زیست و منابع طبیعی را به دنبال داشته است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار