۱۰ هزار و ۸۰۰ تن شکر در کشت و صنعت نیشکر هفت تپه تولید شد

تاریخ انتشار: سه شنبه 17 اسفند 1400 | 10:28 ق.ظ
۱۰ هزار و ۸۰۰ تن شکر در کشت و صنعت نیشکر هفت تپه تولید شد مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: ۱۰ هزار و ۸۰۰ شکر تاکنون در مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در شمال خوزستان با برداشت حدود ۳۵ درصد محصول نیشکر تولید شده است.

عبدعلی ناصری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار در اهواز افزود:برداشت محصول نیشکر و تولید شکر در شرکت کشت‌و صنعت نیشکر هفت تپه طبق برنامه پیش می‌رود و پیش بینی می‌شود حدود ۳۰هزار تن شکر تا اوایل اردیبهشت ۱۴۰۱ در این مجتمع تولید شود.
وی گفت: در مجموع ۳۰۰ هزار تن نیشکر از سطح حدود پنج هزار هکتار از اراضی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه برداشت خواهد شد.
ناصری با بیان اینکه برای کشت حدود پنج هزار هکتار نیشکر در سال ۱۴۰۱ در حال بازسازی شبکه‌های آبیاری و زهکشی مجتمع کشت و صنعت هفت تپه هستیم افزود:با وجود آنکه کارخانه در عملیات بهره برداری است ولی تعمیرات آن با خرید و تهیه قطعات مورد نیاز در حال انجام است تا کارخانه به شرایط ایده‌آل در سال زراعی آینده برسد.

کشت پنج هزار هکتار نیشکر در سال ۱۴۰۱
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: کشت پنج هزار هکتار نیشکر در سال ۱۴۰۱ برای رسیدن به تولید ۵۰ هزار تن شکر در سال ۱۴۰۲ در کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه برنامه ریزی شده است.
وی ادامه داد: طبق برنامه در سال ۱۴۰۳ تولید شکر در کشت و صنعت هفت تپه بالای ۸۰ هزار تن خواهد رسید و از آن سال به بعد این مجتمع به سوددهی می‌رسد.

برنامه برداشت چهار هزار هکتار گندم و کلزا در هفت تپه
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: طبق برنامه برداشت چهار هزار گندم و دانه روغنی کلزا در اردیبهشت ۱۴۰۱ در کشت و صنعت نیشکر هفت تپه شروع خواهد شد.
وی گفت: مرحله داشت ۲ محصول گندم و کلزا در کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در حال انجام است.
به گزارش ایرنا در نشست فوق العاده تعیین تکلیف شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه که ۱۸مهر ۱۴۰۰به ریاست محمد مخبر معاون اول رییس جمهور برگزار شد مدیریت این مجموعه بزرگ تولیدی به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی واگذار شد.
در آن نشست که با حضور دادستان کل کشور، وزیران امور اقتصاد و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دادگستری، معاون حقوقی رییس جمهور، استاندار خوزستان و رییس سازمان خصوصی سازی و مدیران عامل بانک های مربوطه برگزار شد، با توجه به تخصص، ارتباط و اهمیت شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، مدیریت شرکت نیشکر هفت تپه از سوی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به این شرکت سپرده شد.

شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه به عنوان نخستین واحد نیشکری کشور در سال ۱۳۹۴ به بخش خصوصی واگذار شد و از آن زمان این مجموعه صنعتی کشاورزی با بحران های کارگری و تولیدی رو به رو بوده است.
با صدور حکم دستگاه قضایی مالک خصوصی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه خلع ید و این واحد تولیدی بار دیگر به دولت بازگردانده شد.
شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با حدود پنج هزار نیرو در ۱۵ کیلومتری شهر شوش واقع است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار