انجام بیش از ۹۹ هزار بازرسی از واحد‌های صنفی و تولیدی خوزستان

تاریخ انتشار: دوشنبه 21 آذر 1401 | 08:31 ق.ظ
انجام بیش از ۹۹ هزار بازرسی از واحد‌های صنفی و تولیدی خوزستان ۹۹ هزار و ۸۵۰ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی و تولیدی فعال در خوزستان از ابتدای امسال تا پایان مهرماه انجام شده است.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان با بیان اینکه در مجموع ۹۹ هزار و ۸۵۰ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی و تولیدی از ابتدای امسال تا پایان مهرماه انجام شده است، گفت: در این بازرسی‌ها ۸ هزار و ۲۳۳ پرونده تخلف صنفی در استان از سوی بازرسان این اداره کل تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

حمیدرضا فلاح به انجام بازرسی‌ها با همکاری و مشارکت بسیج اصناف، نیروی انتظامی، جهاد کشاورزی و بازرسان تعزیرات حکومتی اشاره کرد و افزود: در این بازرسی‌ها ۹ هزار و ۱۷۸ مورد تخلف کشف شده است.

وی ارزش ریالی پرونده‌های تخلف در این مدت را بیش از ۸ هزار و ۱۷۴ میلیارد و ۴۳۱ میلیون و ۶۱۸ هزار ریال عنوان کرد و ادامه داد: بیشترین پرونده‌های تشکیل مربوط به بخش میوه و تره بار و عمده فروش‌ها بود.

فلاح پیگیری شکایت‌های مردمی را از دیگر وظایف این معاونت عنوان و اضافه کرد: در این مدت ۴۰ هزار و ۱۸۹ گزارش و شکایت مردمی دریافت شده که یکهزار و ۶۲ مورد کتبی و ۳۹ هزار و ۱۲۷ مورد تلفنی بوده است.

این مقام مسئول می‌گوید: بازرسی‌های انجام شده در خصوص کالا‌های هدف (گوشت مرغ، گوشت قرمز، تخم مرغ، قند و شکر و روغن نباتی) ۱۸ هزار و ۸۰۷ مورد است که ۹۷۹ فقره پرونده تخلف‌های صنفی به ارزش بیش از ۵ هزار و ۹۷۱ میلیارد و ۸۵۶ میلیون و ۳۱۹ هزار ریال بود که پس از تکمیل پرونده جهت رسیدگی و صدور حکم به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

این مقام مسئول گفت: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی اعم از؛ گرانفروشی، درج نکردن قیمت، احتکار، قاچاق و… از طریق سامانه شبانه روزی ۱۲۴ و یا مراجعه حضوری به ستاد خبری اداره کل صمت با ما در میان بگذارند تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد و در گشت مشترک به صورت کارشناسی‌تر به موضوع تخلف‌های صنفی پرداخته می‌شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار