گره نوسازی تاکسی‌های اهواز به دست بانک‌ها و صنایع بزرگ باز می‌شود

تاریخ انتشار: یکشنبه 27 آذر 1401 | 12:06 ب.ظ
گره نوسازی تاکسی‌های اهواز به دست بانک‌ها و صنایع بزرگ باز می‌شود سرپرست سازمان تاکسیرانی اهواز: همکاری بانک‌ها و شرکت‌ها و صنایع بزرگ نقش مهمی در تسریع روند نوسازی تاکسی‌ها دارد.

امیر صفی خانی به فرسودگی ۸۸ درصد تاکسی‌ها، معادل بیش از یک هزار و ۷۵۰ آن‌ها در اهواز اشاره کرد و گفت: رانندگان جزو قشر زحمتکش هستند که توان پس انداز کردن ندارند، به همین دلیل در سایر کلانشهر‌ها به راننده تاکسی تسهیلات کم بهره ۲ تا ۴ درصد با بازپرداخت طولانی مدت می‌دهند.

وی افزود: با پیگیری‌های مستمر، همکاری معاون عمرانی استاندار خوزستان، فرماندار اهواز، شهردار و اعضای شورای شهر اهواز نگاه ویژه‌ای به وضعیت این کلانشهر شده و سایت نوسازی ناوگان در هفته‌های آینده باز خواهد شد.

صفی خانی به درخواست نوسازی کامل یک هزار و ۹۴۵ تاکسی فرسوده اشاره کرد و ادامه داد: برای این امر به حداقل ۲ هزار فقره وام ۲۰۰ میلیون تومانی نیاز داریم، به عبارت دیگر درصورتیکه هر دستگاه سمند سورن با قیمت ۲۸۰ میلیون تومان باشد و راننده بخواهد خودروی فرسوده خود را اسقاط کند، باید حداقل ۸۰ میلیون تومان پس انداز داشته باشد و ۲۰۰ میلیون تومان باقیمانده آن از طریق تسهیلات کم بهره و اقساط بلند مدت تامین شود.

لزوم همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات

وی به محدودیت منابع مالی شهرداری اهواز برای پرداخت تسهیلات اشاره و اضافه کرد: بنابراین باید بانک‌های استان در قالب مسئولیت‌های اجتماعی و مطالبه عمومی پای کار بیایند و پرداخت حداقل ۵۰۰ فقره وام با بهره ۲ درصد را تقبل کنند تا مشکل حمل و نقل عمومی مرتفع شود، در غیر اینصورت شهرداری اهواز نمی‌تواند ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره پرداخت کند.

صنایع و شرکت‌های بزرگ پای کار بیایند

سرپرست سازمان تاکسیرانی اهواز به وجود شرکت‌ها و صنایع بزرگ در خوزستان و اهواز اشاره کرد و گفت: همانطور که مناطق نفت خیز جنوب در خرید اتوبوس و بهبود حمل و نقل درون شهری کمک کرد، انتظار می‌رود شرکت‌های فولاد، گروه ملی، پتروشیمی ها، توسعه نیشکر و… به نوسازی ناوگان تاکسیرانی نیز کمک کرده و از بانک‌ها بخواهند از محل سپرده‌ها به رانندگان تاکسی تسهیلات کم بهره اعطا کنند.

به گفته امیر صفی خانی؛ رفع مشکل بحرانی ناوگان تاکسیرانی به تنهایی از سوی شهرداری و سازمان تاکسیرانی اهواز امکانپذیر نیست و باید مسئولان، بانک‌ها و صنایع پای کار بیایند، زیرا وضعیت تاکسی‌های در شان و منزلت مردم یک کلانشهر نیستند.

وی درخصوص همکاری نکردن بانک‌ها در پرداخت تسهیلات می‌گوید: درآمد ماهانه راننده تاکسی به میزانی نیست که بتواند ۷ میلیون تومان اقساط ماهانه وام پرداخت کند، بنابراین همکاری همه بانک‌ها امری ضروری است تا تعداد تاکسی‌ها همانند سایر کلانشهر‌ها به آمار استاندارد نزدیک شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار