پیشرفت ۱۰۷ درصدی کشت گندم در خوزستان

تاریخ انتشار: شنبه 3 دی 1401 | 10:44 ق.ظ
پیشرفت ۱۰۷ درصدی کشت گندم در خوزستان بیش از ۶۵۷ هزار هکتار از مزارع خوزستان به زیر کشت گندم رفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در جلسه ستاد فنی زراعت گفت: استفاده از ارقام امیدبخش مطابق با اقلیم هر منطقه موجب عملکرد بهتر محصول می‌شود.

سید رحمت ا… پریچهر افزود: باید حداقل ۵۰ درصد کشت گندم آبی استان کشت قراردادی باشد و از ابتدای فصل کشت پاییزه تاکنون ۶۵۷ هزار و ۷۹۱ هکتار از مزارع استان به زیر کشت گندم رفته که ۴۸۳ هزار و ۲۷۴ هکتار گندم آبی و ۱۷۵ هزار و ۲۴۰ هکتار گندم دیم بوده است که این میزان ۱۰۷ درصد پیشرفت فیزیکی را نشان میدهد.

وی ادامه داد: از یکصد هزار هکتار سطح مصوب جهش تولید در دیمزار‌ها تاکنون ۷۵ هزار و ۱۷۲ هکتار اجرا شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: ۵۱ هزار و ۹۰۴ هکتار گندم، ۴هزار هکتار کلزا، ۱۷ هزار و ۴۵۰ هکتار جو،۶۹۹ هکتار علوفه، ۲۸۵ هکتار گیاهان دارویی،۲۹۳ هکتار نخود و ۵۴۱ هکتار عدس کشت شده که دو محصول نخود و عدس برای نخستین بار در این طرح در استان کشت شده است.

 خوزستان در طرح جهش تولید دیمزار‌ها در بیمه محصولات رتبه اول کشور را  به خود اختصاص داده و  تاکنون ۳۴ هزار و ۴۹۸ تن بذر گواهی شده و همچنین ۴۵ هزار تن بذر خود مصرفی بوجاری شده برای کشت پاییزه در استان توزیع شده است.

مجری طرح گندم بنیان استان نیز اظهار داشت: از ۱۸۴ هزار و ۵۵۱ هکتار کشت مصوب طرح گندم بنیان تاکنون ۱۴۹ هزار و ۹۳۹ هکتار اجرا شده که نشان از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رقیه سلطانی اضافه کرد: در تمام مزارع تحت پوشش این طرح از بذر گواهی شده استفاده شده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار