آبگرفتگی خیابان‌ها و منازل در اهواز و کارون، سریالی پرتکرار

تاریخ انتشار: دوشنبه 5 دی 1401 | 10:31 ق.ظ
آبگرفتگی خیابان‌ها و منازل در اهواز و کارون، سریالی پرتکرار باوجود اجرای طرح فاضلاب درمناطق مختلف اهواز، اما پس از بارندگی‌های نه چندان زیاد، خیابان و منازل دچار آبگرفتگی شدند.

طرح جامع فاضلاب در خوزستان و اهواز با هدف اصلاح شبکه فاضلاب و دفع آب‌های سطحی از شهر‌های مختلف این کلانشهر و سایر شهرستان‌های درگیر این مشکل درحال اجرا است.

باوجود وعده‌های مسئولان مبنی بر رفع مشکل و پایان و به حداقل رسیدن آبگرفتگی منازل و معابر، اما پس از بارندگی‌های نه چندان زیاد و حدود ۵۰ میلیمتری، باز هم خیابان‌ها و منازل در اهواز و شهرستان کارون دچار آبگرفتگی شدند.

آبگرفتگی در حدود ۱۸ نقطه اهواز و کارون

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان به بارش حدود ۳۶ میلیمتر بارش باران در روز جمعه اشاره کرد و گفت: در برخی مناطق به واسطه این بارش ها، شاهد آبگرفتگی جزئی بودیم، اما مرحله بعدی بارش‌ها به میزان حدود ۳۰ میلیمتر با شتاب بالا اتفاق افتاد.

محمدرضا کرمی نژاد با اشاره به آماده باش نیرو‌های عملیاتی آبفا باتوجه به هشدار‌های هواشناسی خوزستان، افزود: با پیگیری‌ها موفق شدیم نقاط آسیب دیده و بحرانی از جمله؛ خیابان ادهم را شناسایی کردیم و همه تجهیزات آبفا و شهرداری اهواز را در محل مستقر شدند و آب‌های سطحی جمع آوری شدند.

وی به وقوع آبگرفتگی در حدود ۱۶ نقطه در اهواز و ۳ نقطه در شهرستان کارون اشاره کرد و ادامه داد: خیابان ادهم، خرداد، ۱۰ شرقی، فراهانی، کوی علوی، انقلاب، لشکر، مسجد الرحمان سه راهی خرمشهر و… از جمله این مناطق بودند، ولی حدود ۶ مورد آن‌ها شامل؛ خیابان‌های ادهم، خرداد، روبروی بهشت آباد اهواز، خیابان کسایی، گلدشت و فراهانی مهم‌تر از سایر مناطق بودند.

کرمی نژاد به جمع آوری آب‌ها تا ظهر روز شنبه و مابقی تا غروب انجام شد، اضافه کرد: همچنین آبگرفتگی در خیابان‌های روبروی بهشت آباد تا غروب روز یکشنبه با تلاش عوامل شهرداری و آبفای استان رفع شدند.

کاهش نقاط دچار آبگرفتگی در مقایسه با سال ۱۳۹۸

وی گفت: در سال ۱۳۹۸ با بارندگی حدود ۷۳ میلیمتر در مدت زمان ۳ ساعت، ۲۰۰ نقطه دچار آبگرفتگی شدند و حدود ۲۸ روز تخلیه آب‌ها به طول انجامید، اما امسال با کار‌هایی که انجام شده و درحال اجرا است، علاوه بر اینکه نقاطی که دچار آبگرفتگی شدند به میزان قابل توجهی کاهش یافت، تخلیه و جمع آوری آب‌های سطحی در کمترین زمان ممکن انجام شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان ضمن عذرخواهی از مردم به دلیل وقوع آبگرفتگی و تکدرخاطر آن، افزود: کار‌های بسیاری از آغاز دولت سیزدهم تا به امروز انجام شده است و شاهد به حداقل رسیدن مشکلات در مناطقی از جمله؛ عین دو، کوسی سیاحی و… بودیم و این به معنای رفع مشکلات در مناطقی که است که شبکه فاضلاب اجرا شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه آبگرفتگی در مناطقی رخ داده که شبکه فاضلاب آن‌ها اجرا نشده است، ادامه داد: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده در اولین زمان ممکن انجام خواهد شد، البته پیمانکاران برخی مناطق امروز کار خود را آغاز می‌کنند و برخی دیگر نیز تا ۲-۳ روز آینده شروع به کار خواهند کرد.

وی می‌گوید: با اجرای شبکه فاضلاب در مناطق باقیمانده، امیدواریم که در بارندگی‌های آینده مشکلی ایجاد نشود، ضمن اینکه کار‌های قابل توجهی در شبکه فاضلاب اهواز و کارون انجام شده و تا تکمیل نیمه تمام، قطعا با مشکلاتی مواجه خواهیم بود.

به گفته کرمی نژاد؛ تاکنون ۵۲ درصد شبکه فاضلاب اجرا شده، این درحالی است که حدود ۳۱ درصد در مدت ۲۸ سال اجرا شده بود که با ۲۲ درصد پیشرفت در مدت یکسال اخیر، این رقم در نوع خود کم نظیر است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار