درآمدزایی و اشتغالزایی در خوزستان با مشارکت بخش خصوصی

تاریخ انتشار: سه شنبه 15 فروردین 1402 | 10:50 ق.ظ
درآمدزایی و اشتغالزایی در خوزستان با مشارکت بخش خصوصی رئیس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: توسعه صنایع پایین دستی با مشارکت بخش خصوصی نقش مهمی در درآمدزایی و اشتغالزایی در استان ایفا می‌کند.

محمد راضی جلالی گفت: اقتصاد دولتی و خصوص از جمله مسائل مهمی که باید در سال ۱۴۰۲ در دستور کار قرار گیرد، است، عمده اقتصاد کشور بر مبنای اقتصاد دولتی است و باید براساس نقشه راهی که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شد، مسیر را به سمت تقویت بخش خصوصی و تقویت نظارت بخش دولتی بر بخش خصوصی تغییر دهیم، زیرا بخش خصوصی می‌تواند اقتصاد پویا، فعال، درآمدزا و اشتغالزا را به دنبال داشته باشد.

به گفته او باوجود توسعه صنایع بالادستی که عمده آن‌ها دولتی یا نیمه دولتی هستند، این استان از معضل بیکاری رنج می‌برد و جزو دومین یا سومین استان‌های بیکار کشور محسوب می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان می‌گوید: برنامه‌ای که امسال در خوزستان مد نظر قرار می‌گیرد بر مبنای توسعه صنایع پایین دستی است، زیرا علاوه بر ایجاد ارزش افزوده برای استان و کشور، می‌توانند چندین برابر صنایع بالادست، اشتغالزایی کنند.

به گفته او شرکت‌های دانش بنیان باتوجه به اینکه راهکار‌های علمی را مد نظر قرار می‌دهند، می‌توانند با ارائه طرح‌های تولیدی دانش بنیان، اشتغال و تولید را سرلوحه کار خود قرار داده و در کنار سایر واحد‌ها در تحقق شعار سال گام مهمی را در استان بردارند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار