نظارت بهداشتی بر تولید بیش از ۸ هزار تن گوشت قرمز و مرغ در خوزستان

تاریخ انتشار: چهارشنبه 16 فروردین 1402 | 10:02 ق.ظ
نظارت بهداشتی بر تولید بیش از ۸ هزار تن گوشت قرمز و مرغ در خوزستان مدیر کل دامپزشکی خوزستان: تولید ۸ هزار و ۲۵۰ تن گوشت قرمز و مرغ با نظارت‌های بهداشتی کارشناسان بهداشتی و ناظران شرعی انجام شد.

ناصر عسکری فرد در گفتگو با خبر ۲۳ شبکه خوزستان گفت: هرسال سازمان دامپزشکی کشور به مناسبت نوروز و ماه مبارک رمضان اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی را به همه استان‌ها ابلاغ می‌کند و بر همین اساس در خوزستان از ۱۳ اسفندماه پارسال این طرح درحال اجرا است.نظارت بر تولید بیش از ۸ هزار تن گوشت قرمز و مرغ در خوزستان

وی با بیان اینکه طرح تشدید نظارت بهداشتی تا پایان ماه مبارک رمضان و به مدت ۵۳ روز ادامه خواهد داشت، افزود: از زمان اجرای طرح تا ۱۳ فروردین ماه امسال، بیش از یکهزار و ۵۵۰ تن گوشت قرمز و ۶ هزار و ۷۰۰ تن گوشت مرغ در کشتارگاه‌های خوزستان زیر نظر کارشناسان بهداشتی و ناظران شرعی تولید و به بازار عرضه شده است.

عسکری فرد به انجام بازرسی بهداشتی از حدود ۴ هزار و ۱۰۰ واحد عرضه کننده فرآورده‌های خام دامی در این بازه زمانی در استان اشاره کرد و ادامه داد: در این بازرسی‌ها ۳ هزار و ۸۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی کشف، ضبط و معدوم سازی شد.

این مقام مسئول با اشاره به اجرای نظارت‌های بهداشتی و برخورد با متخلفان به صورت مستمر با همکاری‌های بین بخشی سایر دستگاه‌های نظارتی، اضافه کرد: با افزایش گروه‌های سیار به ویژه در مناطق گردشگری، نظارت‌ها را بیشتر کردیم تا سلامت هموطنان به خطر نیفتد.

مدیر کل اداره دامپزشکی خوزستان در پایان بر خودداری از خرید فرآورده‌های خام دامی از دستفروشان و عرضه کنندگان کنار جاده‌ها و محصولات بدون برچسب و مهر دامپزشکی تاکید و اضافه کرد: شهروندان درصورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را گزارش دهند تا موضوع بررسی و با مختلفان برخورد جدی شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار