تولید و اشتغال در صنعت نیشکر رونق می‌گیرد

تاریخ انتشار: دوشنبه 28 فروردین 1402 | 11:28 ق.ظ
تولید و اشتغال در صنعت نیشکر رونق می‌گیرد مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان از برنامه‌های این سازمان برای حمایت از سرمایه‌گذاری در صنایع پایین دستی صنعت نیشکر برای رونق تولید و اشتغال در استان خبر داد.

حمیدرضا فلاح در گفت‌وگوی ویژه خبری، طرح‌های دانش بنیان را در اولویت حمایت‌های این سازمان برشمرد و عنوان کرد، از همه ظرفیت‌ها برای توسعه هر چه بیشتر صنایع پایین دستی نیشکر استفاده می‌شود.

استفاده از ظرفیت باگاس نیشکر برای تولید محصولات جدید

به گفته او، تاکنون در زمینه استفاده از باگاس مزارع نیشکر کشت و صنعت‌ها برای تولید محصولات متنوع نیشکری از قبل نئوپان، ام.دی.اف و… اقدامات متعددی در استان انجام شده است.

باگاس نیشکر یکی از پسماندهای ارزشمند صنعت نیشکر است که نقش مهمی در صنایع پایین دستی دارد. از این پسماند، در حال حاضر محصولات ارزشمندی نظیر نئوپان، ام.دی.اف، خوراک دام و.. تولید می‌شود.

تلاش برای تکمیل و راه‌اندازی کارخانه کاغذ

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان طرح تولید کاغذ را از دیگر برنامه‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان برشمرد و از تکمیل و راه‌اندازی آن در آینده نزدیک خبر داد.

بر اساس این گزارش، کارخانه کاغذ شرکت توسعه نیشکر نقش مهمی در رونق تولید و ایجاد اشتغال دارد. با اجرای این پروژه، ضمن ایجاد ۲ هزار شغل در منطقه و جلوگیری از خروج سالانه ۲۸۵ میلیون دلار ارز ، از قطع شدن ۶ میلیون اصله درخت تنومند درسال جلوگیری می‌شود.

توسعه تولید و اشتغال در خوزستان

فلاح در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به تولید الکل‌های طبی در شکرستان ایران، اظهار امیدواری کرد که با سرمایه گذاری‌های انجام شده، شاهد توسعه تولید و اشتغال در خوزستان باشیم.

طرح‌های دانش‎بنیان در اولویت حمایت

وی با اعلام حمایت از سرمایه‌گذاری در صنعت نیشکر، بیان کرد، برای  متقاضیان سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع جانبی از طریق سامانه «بهین‌یاب» مجوز صادر می‌شود و سرمایه گذاران از حمایت‌های ما در زمینه‌های مختلف ازجمله تسهیلات بهره‌مند خواهند شد.

به گفته فلاح، درصورتی‌که طرح پیشنهادی، دانش‌بنیان باشد، اولویت خاصی درنظر گرفته شده است تا بتوانیم از ظرفیت دانش بنیان‌های مرتبط استفاده کنیم.

چندی پیش نیز استاندار خوزستان در بازدید از واحدهای نیشکری بر لزوم تبدیل صنایع پایین‌دستی نیشکر به یک ثروت ملی تاکید کرد.

شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی بیش از ۴۰ درصد نیاز کشور به شکر را تامین می‌کند و در عین حال، قطب تولید الکل طبی، خمیرمایه و شکرهای دارویی و طعم‌دار کشور است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار