حذف ۲۴ ورودی فاضلاب به رودخانه کارون تا پایان امسال

تاریخ انتشار: سه شنبه 29 فروردین 1402 | 11:43 ق.ظ
حذف ۲۴ ورودی فاضلاب به رودخانه کارون تا پایان امسال مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان گفت: سعی می‌شود تا پایان سال‌جاری در غرب و شرق کارون، ۲۴ ورودی فاضلاب به رودخانه کارون حذف شود.

محمدرضا کرمی نژاد مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان  گفت: پروژه فاضلاب در شهرستان اهواز از سال ۱۳۷۱ آغاز شد و تا سال ۱۴۰۰ نیز اقداماتی با میزان ۳۱ درصد پیشرفت انجام شده است.

او با بیان اینکه مشکلات فاضلاب در خوزستان تبدیل به یک موضوع ملی شده است، ادامه داد: تاکید رئیس جمهور بر این بود که مسئله آب و فاضلاب در خوزستان به ویژه در اهواز برطرف شود؛ بر این اساس از اوایل دولت سیزدهم اقداماتی خوبی در زمینه رفع مشکلات آب و فاضلاب در استان صورت گرفت، شرکت آب و فاضلاب و قرارگاه خاتم الانبیا (ع) نیز هر کدام تعهداتی را برعهده گرفته‌اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: پیشرفت پروژه فاضلاب در اهواز از ۳۱ درصد به ۵۴.۵ درصد رسیده و سبب شده تا مشکل ۸۵ درصد از نقاط بحرانی در این شهر برطرف شود؛ همچنین در بارش‌های اخیر نسبت به سال گذشته آب‌گرفتگی کمتری رخ داده است؛ البته کار رفع مشکل فاضلاب در اهواز هنوز تمام نشده و باید تا مرتفع کردن صددرصد نقاط بحرانی ادامه پیدا کند.

آقای کرمی نژاد با اشاره به اینکه تا به امروز به جز ۹ خیابان همه خیابان‌های اهواز آسفالت شده‌اند، ادامه داد: حدود ۷۰۰ خیابان به میزان ۴۰۰ کیلومتر آسفالت‌سازی شده‌اند و سعی می‌شود خیابان‌های باقی مانده تا پیش از عید فطر امسال آسفالت خواهند شد.

او با بیان اینکه پیش از شروع کار ۱۸۶ ایستگاه پمپاژ داشته‌ایم، گفت: تا به امروز موفق شده‌ایم ۱۱ ایستگاه را حذف کنیم و مابقی نیز حذف خواهند شد تا در نهایت حدود ۶۰ ایستگاه باقی بماند.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان،   از مجموع کار میکروتونل که در ۲ طرف رودخانه کارون اجرا می‌شود، حدود ۱۱ کیلومتر خطوط اصلی است که حدود ۶ کیلومتر بوده و ۵۸ درصد آن انجام شده است.

آقای کرمی نژاد می‌گوید: اگر از ایستگاه چهارشیر حدود ۷۰۰ متر به ایستگاه پمپاژ وصل شود، ۶ نقطه از فاضلاب‌هایی که وارد رودخانه می‌شوند، درجا حذف خواهند شد که امید می‌رود این برنامه تا تیرماه امسال‌ محقق شود؛ این مسئله تا پایان شهریور ماه امسال از ۱۰ نقطه به ۲۴ نقطه فاضلاب خواهد رسید.

او ادامه داد:  سعی می‌شود تا پایان سال‌جاری در غرب و شرق کارون ۲۴ ورودی فاضلاب به رودخانه کارون حذف بشود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بیان اینکه علاوه بر اهواز در نقاط دیگری کار در حال انجام است، گفت: عین دو، ملاشیه، کوی سیاحی، اسلام آباد و… از جمله این مناطق هستند که بخش عمده‌ای از کارشان انجام و تقریباً رفع بحران شده‌اند. کرمی نژاد گفت: طبق آخرین آمار از همه نقاط بحرانی فاضلاب در اهواز فقط ۹ نقطه باقی مانده که در دستور کار هستند تا معضل فاضلاب در تمام این نقاط مرتفع خواهد شد.

آقای کرمی نژاد با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی شده تا مشکلات آب و فاضلاب استان در یک برنامه سه ساله مرتفع شود، ادامه داد: از توسعه کار حدود ۴۵ درصد باقی مانده که تلاش می‌شود تا سال ۱۴۰۳ این میزان محقق بشود.

او  با بیان اینکه در سفر نخست رئیس جمهور اعتبارات بسیار خوبی لحاظ شده است، گفت: در این سفر در مجموع بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار (مبلغ ۶ هزار میلیارد تومان برای فاضلاب اهواز و ۹ هزار ۲۵۰ میلیارد تومان برای فاضلاب خوزستان) برای رفع مشکلات فاضلاب استان در نظر گرفته شده بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان ادامه داد: مشکلات فاضلاب در شهر‌های خرمشهر، آبادان، ماهشهر، بندر امام و دشت آزادگان وجود دارد که تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته که امید است مسئله آب و فاضلاب خوزستان را به حد قابل قبولی برسانیم.

آقای کرمی نژاد می‌گوید:  تنها دستگاهی هستیم که از مصوبات سفر رئیس جمهور ۲۳ درصد را جذب کرده‌ایم در حالی که هیچکدام از دستگاه‌های دیگر این میزان جذب را نداشته‌اند، از این رو ما پیشتاز اجرای پروژه‌ها در استان هستیم.

او در پاسخ به این سوال که «رفع مشکل فاضلاب کوت عبدالله در چه مرحله‌ای قرار دارد؟»  گفت: در این منطقه همزمان با اهواز کار در حال انجام است که با ۶ ایستگاه پمپاژ به میزان ۴۷ درصد پیشرفت داشته است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار